حمله موشکی به منطقه نفت‌خیز شرق عربستان سعودی خنثی شد

وزارت دفاع سعودی از مجروح شدن دو کودک در اثر ترکش‌های ناشی از انهدام موشک حوثی‌ها خبر داد

ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی- Fayez Nureldine / AFP

وزارت دفاع عربستان سعودی از خنثی کردن حمله موشکی حوثی‌ها به منطقه نفت‌خیز شرقی این کشور خبر داد.

براساس بیانیه‌ای که در تلویزیون دولتی عربستان سعودی پخش شد، شامگاه شنبه، ۱۳ شهریورماه، پدافند هوایی عربستان سعودی موشک بالیستیک حوثی‌ها را که به‌سمت منطقه شرقی عربستان سعودی ارسال شده بود، برفراز شهر دمام رهگیری و منهدم کرده است.   

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع سعودی، اعلام کرد پراکندگی ترکش‌های ناشی از انهدام موشک، مجروح شدن دو کودک سعودی و خسارت جزئی به ۱۴ خانه مسکونی در حومه شهر دمام را درپی داشته است.

بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های نفتی عربستان سعودی در شرق آن کشور واقع است که پیش از این هم هدف حمله‌های هوایی قرار گرفته است. خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه، اعلام کرد در اثر موشکی شنبه‌شب، به تأسیسات شرکت نفتی آرامکو که در منطقه شرقی عربستان سعودی قرار دارد، آسیبی وارد نشده است.

بیانیه وزارت دفاع سعودی مسئول این حمله موشکی را نیروهای حوثی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده‌ است، اما رسانه‌های نزدیک به حوثی‌ها گزارشی در این زمینه منتشر نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی همچنین از رهگیری و انهدام دو موشک‌ بالیستیک حوثی‌ها که به‌سمت جازان و نجران در جنوب کشور شلیک شده بود، خبر داد. نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی ساعتی پیش‌تر از آن نیز از خنثی کردن حمله سه پهپاد مسلح حوثی‌ها که به‌سمت آن کشور ارسال شده بود، خبر داده بودند.  

المالکی اعلام کرد: «وزارت دفاع اقدام‌های لازم و بازدارنده را برای حفاظت از خاک و تجهیزات خود انجام می‌دهد و برای محافظت از غیرنظامیان براساس  قوانین بین‌المللی بشردوستانه، از این‌گونه حملات خصمانه و فرامرزی جلوگیری می‌کند.» 

نیروهای انصارالله یا همان شبه‌نظامیان حوثی‌ مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، که شش سال است در یمن با دولت قانونی آن کشور و نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی می‌جنگند، در ماه‌های اخیر حمله‌های فرامرزی متعدد موشکی و پهپادی به شهرهای عربستان سعودی ترتیب داده‌اند. بنابر اعلام نیروهای ائتلاف، تاکنون بیشتر این حمله‌ها رهگیری و خنثی شده‌اند.  

هفته گذشته در حمله پهپادی حوثی‌ها در جنوب غربی عربستان سعودی هشت نفر زخمی شدند و یک هواپیمای غیرنظامی خسارت دید.

بیشتر از جهان