غلبه قهرمانان سابق تندیس جهان بر حریفان

راجر فدرر و سرنا ویلیامز با پیروزی روز دوشنبه به دور دوم مسابقات راه یافتند

TONY ASHBY / AFP

 

 

راجر فدرر و سرنا ویلیامز هر دو با پیروزی در دور اول مسابقات تنیس در روز دوشنبه از بازی مقابل حریفان خود به ترتیب، سامیت نایجل و ماریا شاراپوا سربلند بیرون آمدند.

فدرر که رکورد بیشترین قهرمانی در فلاشینگ مدوز را در دست دارد -۵ بار- بعد از شکست ست اول مقابل نایجل در نهایت توانست با نتیجه ۴-۶، ۶-۱، ۶-۲، ۶-۴ و با یک سرویس بدون پاسخ، برنده میدان شود.

این مسابقه اولین حضور نایجل در یک بازی حذفی اصلی در سطح حرفه‌ای بود و فدرر بعد از مسابقه به ستایش بازی رقیبش پرداخت.

این بازیکن ۳۸ ساله گفت: «هیچ‌وقت آسان نیست که اینجا بیایی و بهترین بازی خود را به نمایش بگذاری، حتی اگر این چیزی باشد که تمام زندگی خود را صرف آن کرده‌ای و آرزویش را داری - بازی در یک مسابقه بزرگ. به همین خاطر به نظر من او خیلی خوب بازی کرد. به نظرم او از توانایی و مهارت خود خبر دارد و از همین رو به عقیده من آینده درخشانی در این ورزش خواهد داشت».

فدرر اذعان داشت بعد از این که کاملا غیرمنتظره بازنده ست اول بازی شد، مجبور شد تمرکز کرده و به  بازی بازگردد: «هیچ وقت آسان نیست که در بازی دور اول خود زیر نورهای ورزشگاه، باخت اولین ست را فراموش کرد. مردم نتیجه دیگری را انتظار دارند، خودم نتیجه دیگری را انتظار داشتم. فقط می‌خواستم به بازی برگردم و بهتر بازی کنم و در انجام این کار موفق بودم».

این قهرمان ۲۰ مسابقه بزرگ جهانی همچنین به نقاط ضعف خود که می‌تواند هنگام حضور او در رقابت‌های دوهفته‌ای نیویورک بهبود یابد، اشاره کرد: «مشکل این جا بود که من سرویس‌های خود را با دقت همیشگی نمی‌زدم. حتی دو خطای متوالی سرویس داشتم که معمولا چنین اشتباهی مرتکب نمی‌شوم. همینطور بدون این که تحت فشار باشم خطاهای متعددی مرتکب شدم. فکر می‌کنم تمرکز کافی نداشتم ولی توانستم تا حدی آن را برطرف کنم. شاید بازی تحت این شرایط و در چنین مسابقه‌ای برای جلب تمرکز بد نباشد».

فدرر در دور دوم این رقابت‌ها به مصاف دامیر زومهور از بوسنی می‌رود.

از طرف دیگر، ویلیامز به پیروزی روان‌تری در مسابقه دور اول خود دست یافت و حریف قدیمی خویش شاراپوا را با نتیجه ۶-۱ و ۶-۱ شکست داد.

این دو قهرمان سابق جهان برای مدت یک ساعت در میدان بازی به مصاف هم رفتند تا بالاخره فینالیست سال گذشته به پیروزی دست یافت. ویلیامز که سال گذشته فینال را به قهرمان جهان نائومی اوساکا - که اولین قهرمانی جهان خود را تجربه کرد - باخته بود، دور اول این مسابقات را با رکورد بی‌نظیر ۱۹ برد و ۳ باخت و بسیار برتر از شاراپوا وارد شد و تنیس‌باز روسی در طول بازی هرگز نتوانست این فاصله را کم کند.

سرنا ویلیامز، برنده ۶ دوره از مسابقات تنیس ایالات متحده بعد از مسابقه گفت: «وضعیت بدنی‌ام خوب است و احساس خوبی دارم. کمرم بسیار بهتر شده و خیلی هیجان دارم، مسابقات خوبی خواهد بود».

برنده ۲۳ دوره قهرمانی جهان دخترش را الهام‌بخش پیروزی مقتدرانه خود طی دو ست متوالی دانست. او گفت: «من همیشه با فرزندم بازی می‌کنم و عاشق دخترم هستم. ما روز گذشته با هم به نمایشگاهی رفتیم و احتمالا باز هم به آنجا خواهیم رفت. من برای استراحت کردن با دخترم وقت می‌گذارنم».

او ادامه داد: «من اینجا می‌آیم و فرصت این را می‌یابم که جلوی چشمان هواداران بازی کنم، بعد هم که به خانه می‌روم و از وقت گذراندن با خانواده‌ام حتی احساس بهتری می‌کنم. بهترین احساس دنیا است».

تنیس‌باز آمریکایی در فینال سال گذشته با داور آن بازی، کارلوس راموس، وارد مجادله لفظی شد و به همین‌خاطر این داور اسپانیایی هیچ یک از بازی‌های وی در رقابت‌های امسال را داوری نخواهد کرد. ویلیامز در پاسخ به خبرنگاری که پرسید نظرش راجع به تصمیم انجمن تنیس ایالات متحده درباره راموس چیست، گفت: «آره، یادم نمی‌آید کیست».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش