نامزدهای بخش نهایی «عکاسی کمدی طبیعت» اعلام شدند

هدف این مسابقه ترویج حفاظت از حیات‌وحش از طریق طنز است

در دومین سال همه‌گیری کرونا، عکاسان کمتری شانس سفر به مناطق طبیعی و پارک‌های حفاظت‌شده را داشتند/©Comedy Wildlife Photography Awards/Gurumoorthy

سالانه جوایز عکاسی متعددی درزمینهٔ مستند، خبر و هنری در میان عکاسان برگزار می‌شود. یکی از این مسابقه تلاش می‌کند زحمت و تلاش عکاسان طبیعت را به‌طور متفاوتی برجسته کند: با جایزه دادن به خنده‌دارترین و بامزه‌ترین عکس از حیات‌وحش.

برگزارکنندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌وحش ۲۰۲۱ به‌تازگی راه یافتگاه به بخش نهایی را معرفی کردند. امسال ۴۲ عکس از بین ۷۰۰۰ تصویر ارسال‌شده برای بخش مسابقه انتخاب شدند. برندگان هم در مراسم اهدای جوایز در ۲۲ اکتبر اعلام می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در عکس‌ها سمور، خرس، میمون، ببر، پنگوئن و سایر حیوانات وحشی در حالت‌های بامزه دیده می‌شوند. عکس‌هایی که منبع اغلب متن-تصویرهای خنده‌داری است که در اینترنت دست‌به‌دست می‌چرخد.

جوایز عکاسی کمدی حیات‌وحش در سال ۲۰۱۵ توسط عکاسان حرفه‌ای پل جینسون-هیکس و تام سولام تأسیس شد. آن‌ها می‌خواستند مسابقه‌ای ایجاد کنند که بر جنبه‌های سبک‌تر عکاسی از حیات‌وحش متمرکز بود. علاوه بر این، هدف آن‌ها ترویج حفاظت از حیات‌وحش از طریق طنز بود. به طور مثال، امسال آن‌ها از خیریه «نجات اورانگوتان‌های وحشی» که از اورانگوتان‌های وحشی در داخل و اطراف پارک ملی گونونگ پالونگ در بورنئو محافظت می‌کند، با اهداء یک‌دهم کل درآمد خالص خود حمایت می‌کنند.

«در دومین سال همه‌گیری کرونا، عکاسان کمتری شانس سفر به مناطق طبیعی و پارک‌های حفاظت‌شده را داشتند، بااین‌حال هفت هزار عکس برای این مسابقه فرستاده شد. برگزارکنندگان می‌گویند این دوره تصاویر پرندگان بیشتر بود و عکاسان اغلب در فضاهای نزدیک به محل زندگی خود عکاسی کرده بودند.

بیشتر از زندگی