اذعان سخنگوی پنتاگون به «سرگردانی» شهروندان آمریکایی در افغانستان

جن ساکی پیش از این استفاده از عبارت سرگردانی را «غیرمسئولانه» دانسته بود

MINISTERO DELLA DIFESA / AFP

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اذعان کرد شهروندان آمریکایی در افغانستان پس از قدرت‌گرفتن طالبان سرگردان شده‌اند و گفت تعداد دقیق آمریکایی‌هایی که هنوز در این کشور هستند مشخص نیست.

جان کربی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گفت، با این حال تلاش‌ها برای بیرون آوردن آنها از افغانستان با استفاده از روش‌های دیپلماتیک و اقتصادی، و نه از طریق نظامی، ادامه خواهد یافت.

وی گفت «ابزارهایی در اختیار ما است که در عین حال که دولت آمریکا در مسیر دیپلماتیک و اقتصادی پیش می‌رود، از آنها استفاده خواهیم کرد، و ما حقیقتا یک نقش نظامی را در این لحظه نمی‌بینیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به این پرسش که چطور می‌توان از طریق دیپلماتیک آمریکایی‌هایی که هنوز در افغانستان مانده‌اند را خارج کرد گفت، «با راهی که ما در جاهای دیگر دنیا داریم اصلا فرق ندارد.»

آقای کربی اضافه کرد، آمریکایی‌هایی هستند که در زمان‌های مختلف در کشورهای مختلف سرگردان مانده‌اند و ما هر آنچه از دستمان برآید را برای تسهیل خروج امن آنها از آن کشورها انجام می‌دهیم.

شبکه خبری فاکس، نزدیک به جمهوری‌خواهان، در گزارشی درباره اظهارات سخنگوی پنتاگون، اذعان او به سرگردانی شهروندان آمریکا در افغانستان را متناقض با اظهارات قبلی سخنگوی کاخ سفید دانست.

جن ساکی هشت روز پیش در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود که «سرگردان» خواندن شهروندان آمریکایی که در داخل افغانستان پس از قدرت گرفتن طالبان در آن کشور گیر افتاده‌اند «غیرمسئولانه» است.

جن ساکی هشت روز پیش در مصاحبه با فاکس توصیف وضعیت شهروندان آمریکایی که در افغانستان پس از قدرت‌‌گیری طالبان گیر افتاده‌اند با استفاده از عبارت سرگردانی را «غیرمسئولانه» دانسته بود.

بیشتر از جهان