سقوط هواپیمای نظامی افغانستان در ازبکستان

هویت افرادی که در این هواپیما بودند مشخص نیست 

وزارت دفاع کشور ازبکستان در حال بررسی، جزئیات و علت این حادثه اتفاق است - رکنا

یک فرورند هواپیمای نظامی افغانستانی در کشور ازبکستان سقوط کرد. خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های داخلی ازبکستان گزارش داد که تصاویری از هواپیمای سقوط کرده در فضای مجازی منتشر شده است. هویت افرادی که در این هواپیما بودند هنوز مشخص نشده است.

بر اساس این گزارش، هواپیمای افغانستانی روز یکشنبه (۱۵ اوت) در بخش جنوبی استان «سورکسونداریو» ازبکستان سقوط کرد. این استان در مجاورت افغانستان قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در عکس‌های منتشر شده، پزشکان در حال رسیدگی به وضعیت مردی هستند که با لباس نظامی دیده می‌شود. منابع آگاه خبر داده‌اند که در این هواپیما دو فرد نظامی دیگر نیز حضور داشته‌اند که اکنون در بیمارستان بستری هستند. با این حال هنوز هویت افرادی که داخل این هواپیما بودند مشخص نشده است.

خبرگزاری روسی تاس، به نقل از وزارت دفاع کشور ازبکستان اعلام کرد که در حال بررسی، جزئیات و علت این حادثه اتفاق است. دیگر مقام‌های ازبک نیز تاکنون در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

ازبکستان روز یکشنبه (۱۵ اوت) اعلام کرد که ۸۴ سرباز افغانستانی را که به صورت غیرقانونی از مرز این کشور عبور کرده بودند، بازداشت کرده است. این نظامیان قصد داشتند با ورود به خاک ازبکستان خدمات پزشکی دریافت کنند.