آسوشیتدپرس به نقل از مقامات افغان: قندهار به دست طالبان افتاد

آمریکا تا ۴۸ ساعت آینده سه هزار نیرو برای خروج امن پرسنل آمریکایی به افغانستان اعزام می‌کند

یکی از شورشیان طالبان در غزنی-AFP

گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات افغانستان حاکی از تصرف قندهار در جنوب افغانستان به دست طالبان است. قندهار دومین شهر بزرگ افغانستان و دوازدهمین مرکز ولایت از ۳۴ ولایت است که پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به دست شورشیان طالبان می‌افتد.

اواخر وقت پنجشنبه نیز خبر سقوط هرات مخابره شده بود. هرات سومین شهر بزرگ افغانستان است و به دلیل نزدیکی به کابل، پایتخت این کشور، اهمیت استراتژیک زیادی دارد. طالبان در یک هفته اخیر کنترل ۱۲ مرکز ولایت مهم را به دست گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع ایندیپندنت فارسی گزارش داده بودند که دولت جو بایدن از اشرف‌غنی، رئیس‌جمهور افغانستان خواسته استعفا دهد. بایدن همچنان اصرار دارد تصمیم خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان اقدام درستی بوده است. طبق این طرح، ۱۱ سپتامبر تاریخ پایان حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان تعیین شده است.

دولت بایدن اعلام کرده که به منظور خروج امن نیروهای سفرات آمریکا از کابل، سه هزار نیرو را به منطقه اعزام می‌کند. سخنگوی پنتاگون می‌گوید نیروها در ۴۸ ساعت آینده در اطراف سفارت و راه انتقال آنها به فرودگاه مستقر خواهند شد تا خروج آنها از افغانستان در امنیت انجام شود. بریتانیا نیز گفته برای تامین امنیت شهروندان بریتانیایی در حال خروج از افغانستان ۶۰۰ نیروی بریتانیایی را به طور کوتاه مدت در افغانستان مستقر می‌کند.

این در حالی است که ده‌ها هزار از مردم افغانستان ناامید از کمک بین‌المللی در حال فرار از کشور و وحشی‌گری طالبان هستند.