گزارش‌های ضد و نقیض در باره شهرداری زاکانی؛ چمران رئیس شورای شهر تهران شد

شورای شهر و شهرداری تهران به طور کامل در اختیار جناح اصولگرا قرار گرفته است

چمران برای چهارمین بار رئیس شورای شهر می‌شود و زاکانی نامزد ریاست جمهوری بود- عکس از ایسنا

رسانه‌های داخل ایران گزارش کرده‌اند که مهدی چمران، به عنوان رئیس شورای شهر ششم و علیرضا زاکانی به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شده‌اند.

در پی مشارکت بسیار کم شهروندان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد، نیروهای موسوم به اصولگرا در جمهوری اسلامی کنترل کامل شورای شهر تهران را به دست گرفتند.

علیرضا زاکانی، یکی از نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری بود که بارها از سوی عبدالناصر همتی، نامزد نزدیک به اصلاح‌طلبان نظام، به پوششی بودن برای ابراهیم رئیسی متهم شد.

مهدی اقراریان، سخنگوی منتخبین شورای ششم تهران، امروز اعلام کرد که مهدی چمران به اتفاق آرا به عنوان رئیس شورای شهر ششم و پرویز سروری به عنوان نایب رئیس شورا انتخاب شدند. همچنین، سوده نجفی و جعفر بندی شربیانی به عنوان دبیران هیئت رئیسه معرفی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهدی چمران ۸۰ ساله و برادر مصطفی چمران است. این چهارمین بار است که او به ریاست شورای شهر تهران می‌رسد. نام او نیز در ماجرای فساد «پرونده املاک نجومی شهرداری» مطرح بوده است.

طبق گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و برخی رسانه‌ها، در زمان حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، املاک بسیاری به قیمت غیرواقعی، بسیار پایین، همراه با «۵۰ درصد تخفیف» و در اقساط‌ «۶۰ ماهه» به افراد مختلف واگذار شده است.

همزمان، خبرگزاری فارس گزارش داده که علیرضا زاکانی با بیشترین آرای منتخبین شورای ششم تهران به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شده است.

با وجود این خبرگزاری ایسنا گزارش داده که مهدی چمران «اخبار منتشر شده درباره انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران را تایید نکرده است.»