استان‌های تهران و البرز شش روز تعطیل شدند

تردد از این استان‌ها ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده خواهند شد

سخنگوی دولت از تعطیلی استان‌های تهران و البرز خبر داد - عکس از ایرنا

سخنگوی دولت با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در استان‌های تهران و البرز، اعلام کرد بنا بر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس‌جمهور، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه شنبه ۲۹ تیر تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی تاکید کرد بنابر این مصوبه، تردد از این استان‌ها ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده خواهند شد.

پیش‌تر، رحمانی فضلی وزیر کشور روز یکشنبه، ۲۷ تیرماه، گفته بود با توجه به تعطیلی سه روز آخر این هفته، به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده است تا مجوز بدهند و «با تعطیلی دو یا سه‌روزه موافقت کنند که به تعطیلات این هفته اضافه شود تا برای تهران و کرج این تعطیلات را داشته باشیم».

او دلیل این پیشنهاد را شرایط ویژه این دو شهر و میزان تردد زیادی دانست که به این شهرها و از آن‌ها وجود دارد و اظهار امیدواری کرد که این تعطیلی در صورت تصویب، «کمکی به روند کنترل بیماری» داشته باشد.

وزیر کشور همچنین از کاهش میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور از ۷۷ درصد به حدود ۵۰ درصد خبر داد و این موضوع را نگران‌کننده دانست. او همچنین با اشاره به ممنوعیت سفر در همه شهرهای قرمز، اعلام کرد که در این مقطع، نظارت‌ها سخت‌گیرانه‌تر خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین راستا، روز شنبه، ۲۶ تیرماه رئیس بخش عفونی بیمارستان امام تهران با تاکید بر اینکه معمولاً دو هفته بعد از آغاز اپیدمی آمار فوتی‌ها افزایش می‌یابد، گفت در حال حاضر شرایط بیمارستان‌ها خیلی خوب نیست؛ به‌طوری که تقریباً تمام بیمارستان‌های شهر تهران اشباع شدند.

وی همچنین با بیان اینکه احتمال بدتر شدن وضعیت طی یکی دو هفته آینده، گفت: «در جوامعی که سریع واکسیناسیون را انجام داده‌اند، نشان داده شده که وضعیتشان تا حدی بهتر از کشورهایی مانند ما است؛ بنابراین هم واکسیناسیون را باید سریعاً انجام داده و معطل نکنیم و دوماً اینکه پروتکل‌ها را هم رعایت کنیم. باید توجه کرد که در کشورهایی که واکسیناسیون را انجام داده، اما پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند، باز هم شیوع در حال افزایش است؛ بنابراین هم باید پروتکل‌ها را به‌دقت رعایت کنیم که متأسفانه نداریم و هم واکسیناسیون را سریع‌تر انجام دهیم که در حال حاضر قطره چکانی و آرام است.»