موج دوم شیوع کرونا در مازندران و تداوم وضعیت قرمز در خوزستان

مسافرت‌های اخیر احتمال بروز موج جدید بیماری را افزایش خواهد داد

با تمام شدن ماه رمضان و نزدیک شدن به تعطیلات عید فطر، نگرانی‌ها درباره شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور به دلیل افزایش مسافرت‌های بین استانی و بین شهری بیشتر شد. مقامات مکررا از مردم می‌خواستند که روزهای تعطیل را در خانه بمانند و از سفر صرف نظر کنند. هرچند که گروهی از مردم به این توصیه‌ها توجه و از سفر چشم‌پوشی کردند اما گروهی دیگر بی‌اعتنا به امکان گسترش کرونا در کشور، بار سفرشان را بستند.

امروز، دوشنبه پنجم خردادماه، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با هشدار درباره خطر شیوع دوباره کرونا در کشور گفت: «مسافرت‌های اخیر در سطح استان مازندران احتمال بروز موج جدید بیماری را افزایش خواهد داد.»

این مقام مسئول از شهروندان ایرانی به‌خصوص ساکنان تهران خواسته است که به استان‌های شمالی سفر نکنند. محمدمهدی گویا هشدار داده است که: «در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش مسافرت‌ها به استان مازندران، احتمال افزایش و سیر صعودی بیماری را در این استان شاهد خواهیم بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل و مازندران گفته است: «باید هم‌چنان نسبت به پیامدهای احتمالی و آتی مسافرت‌ها حساسیت داشته باشند و آمادگی لازم را حفظ کنند.»

از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت از  وضعیت  قرمز استان خوزستان گفته است. هرچند به گفته کیانوش جهانپور: «شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم.»

در هفته‌های گذشته استان خوزستان و برخی استان‌های هم‌جوار آن مثل لرستان شاهد شدت گرفتن روند ابتلا به ویروس کرونا بود. بیش از ده شهر در استان خوزستان مجبور به قرنطینه کامل شدند و تردد‌های بین شهری در این استان کنترل شد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت امروز آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در کشور اعلام کرد که براساس آن دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که مجموع مبتلایان در کشور را به عدد ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسانده است. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و حالا مجموع قربانیان این بیماری در ایران ۷ هزار و ۴۵۱ نفر است.

امروز هم‌چنین حرم‌های رضوی در مشهد و معصومه در قم به روی مردم بازگشایی شد. هرچند که بر طبق پروتکل‌های بهداشتی قرار است این اماکن مذهبی از طلوع تا غروب به روی زائرین باز باشد اما گروهی از مخالفان این طرح خواستار بازگشایی کامل حرم رضوی و حرم حضرت معصومه شده‌اند.

بیشتر از