مشاغل و فروشگاه‌ها در عربستان اجازه یافتند در ساعات نماز به فعالیت ادامه دهند

این تصمیم همچنین بخشی از برنامه ریاض برای مقابله با همه‌گیری کرونا است

هدف این تصمیم پرهیز از تجمع و ایجاد صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌های تعطیل شده هنگام نماز است- FAYEZ NURELDINE / AFP

عربستان سعودی رسما به مشاغل و کسب‌وکارها اجازه داد هنگام پنج نوبت نماز روزانه همچنان باز باشند و به فعالیت خود ادامه دهند. این مجوز یک اصلاح بسیار حساس در قوانین این کشور مسلمان است که می‌کوشد چهره سخت‌گیرانه خود را تغییر دهد.

به گزارش الاهرام، محمد بن‌سلمان از سال ۲۰۱۷، زمانی که به ولایت‌عهدی پادشاهی سعودی رسید، اصلاحات و تغییرات اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای را با هدف کاهش وابستگی عربستان به درآمد نفت و بازبینی نقش مذهب معرفی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدراسیون اتاق‌های اصناف سعودی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «فروشگاه‌ها و دیگر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در طول زمان کار روزانه و به ویژه در ساعات نماز، باز خواهند ماند.»

این تصمیم همچنین بخشی از برنامه ریاض برای مقابله با همه‌گیری کرونا است، و هدف آن پرهیز از تجمع و ایجاد صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌های تعطیل شده هنگام نماز است.

در پی فرمان سال ۲۰۱۹، اعلام شده بود که بر اساس آن مشاغل و کسب و کارها می‌توانند در ازای مبلغی به‌صورت ۲۴ ساعته به فعالیت ادامه دهند. آن حکم موجب بروز سردرگمی در این زمینه شده بود که آیا این فعالیت شبانه‌روزی شامل اوقات نماز نیز خواهد شد یا خیر. از آن زمان به این سو، برخی رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و دیگر فروشگاه‌های کشور، حتی در ریاض (پایتخت سعودی) همچنان باز ماندند.

تا پیش از این، پس از نماز صبح، فروشگاه‌ها و مشاغل موظف بودند هنگام چهار وعده نماز دیگر در طول روز تعطیل کنند، و بر آن مبنا طبق قانون، کارکنان آن‌ها حدود دو ساعت در روز برای نماز از کار مرخص می‌شدند.

بیشتر از جهان