هدیه کلان میلیاردر آمریکایی به موزه، پیش از سفر به فضا

بخش عمده این مبلغ برای ساخت یک مرکز آموزشی جدید در موزه استفاده خواهد شد

جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون - REUTERS/Isaiah J. Downing/File Photo

جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون که قرار است به زودی به فضا هم سفر کند، ۲۰۰ میلیون دلار به موزه هوا فضای اسمیتسونین آمریکا اهدا کرد؛ این بزرگ‌ترین هدیه مالی است که این موزه تاکنون دریافت کرده است.

بنا بر اعلام موزه اسمیتسونین، بخش عمده این مبلغ برای ساخت یک مرکز آموزشی جدید در موزه استفاده خواهد شد و قرار است «مرکز یادگیری بزوس» نامیده شود.

این موزه برآورد کرده است که برای ساخت این مرکز که در بخش شرقی مجموعه اسمیتسونین در «نشنال‌ مال» پایتخت ایالات متحده احداث خواهد شد، حدود ۱۳۰ میلیون دلار هزینه شود. باقی این مبلغ نیز برای کمک به عملیات ترمیم و بازسازی موزه صرف خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جف بزوس که پیش‌تر نیز مبالغی را به موزه‌ اسمیتسونین اهدا کرده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرده که می‌خواسته است با این هدیه جدید موسسه را در انجام «نقش حیاتی‌ آن در انگیزش تصورات سازندگان و رویاپردازان آینده ما» تشویق کند.

وی در این بیانیه گفته است: «هر کودکی با ظرفیتی فوق‌العاده به دنیا می‌آید و روحیه او است که این ظرفیت را به‌ کار می‌اندازد... علاقه من به علم، نوآوری و فضا این کار را برای من کرد و امیدوارم برای دیگران این هدیه چنین کند.»

موسسه اسمیتسونین، بزرگ‌ترین موزه جهان، سال گذشته به دنبال همه‌گیری کرونا و بسته شدن درهای موزه‌های به روی علاقه‌مندان، در گزارشی از ضرر مالی خود و کنار گذاشتن دست‌کم ۲۰۰ تن از کارکنانش خبر داده بود. موزه هوا و فضای اسمیتسونین در ماه مارس ۲۰۲۰ و اندکی پس از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ تعطیل شد و قرار است ۳۰ ژوییه امسال یعنی ۱۵ روز دیگر، بازگشایی شود.

جف بزوس در تاریخ ۲۰ ژوییه همراه با برادرش مارک بزوس، در یک سفر تجاری راهی فضا خواهد شد. یک سرمایه‌گذار و یک آتش‌نشان داوطلب این دو را در این سفر کوتاه همراهی خواهند کرد.

بیشتر از جهان