ایران ادعای آمریکا در مورد توطئه برای آدم‌ربایی در نیویورک را «مضحک» خواند

آمریکا اعلام کرده که چهار مأمور اطلاعاتی ایران، به اتهام تلاش برای ربودن یک روزنامه‌نگار ساکن نیویورک تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران- عکس از شفقنا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه ادعای وزارت دادگستری آمریکا در مورد دست داشتن ماموران اطلاعاتی ایران را در توطئه برای ربودن یک روزنامه‌نگار و فعال سیاسی و حقوق بشر ایرانی در ایالات متحده رد کرد و آن را یک «سناریوی مضحک هالیوودی» خواند.

دادگاه فدرال منتهن روز سه‌شنبه یک مامور اطلاعاتی و اعضای دستگاه اطلاعاتی ایران را به توطئه برای ربودن یک روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در نیویورک متهم کرد. در این گزارش به نام فردی که قرار بود ربوده شود اشاره نشده است، اما مشخصاتی که ارایه شده است، با مسیح علی‌نژاد مطابقت دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز چهارشنبه در پاسخ به پرسش خبرگزاری ایسنا در این مورد گفت: «این ادعای جدید دولت آمریکا که دشمنی آشکار و پنهانش با ایران بر کسی پوشیده نیست، آن قدر بی‌پایه و مضحک است که واقعا ارزش پاسخگویی ندارد.»

او افزود: «این اولین بار نیست که آمریکا به این قبیل سناریوسازی‌های هالیوودی، که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره‌های سوخته و بی‌ارزش‌شده خود می‌باشد، مبادرت می‌ورزد.»

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه شب گذشته خود، ضمن انتشار نام و تصویر چهار مأمور اطلاعاتی ایران، اعلام کرد که آن افراد به اتهام تلاش برای ربودن یک روزنامه‌نگار و فعال ایرانی ساکن نیویورک و نیز دست داشتن آنها در پولشویی و دیگر فعالیت‌های تبهکارانه، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

در آن بیانیه، از یک زن ایرانی ساکن ایالت کالیفرنیا نیز نام برده شده که گفته می‌شود در تامین مالی آن ماموریت دست داشته است.

در واکنش به طرح اتهام توطئه جمهوری اسلامی برای ربودن مسیح علی نژاد روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر ساکن نیویورک چند نهاد صنفی روزنامه‌نگاری و انجمن قلم آمریکا، این توطئه را به شدت محکوم کردند.