روحانی: برخی تصور می‌کنند وزارت نیرو مقصر است 

«مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند»

در پی اعتراض‌های گسترده به خاموشی‌های پی‌درپی و خارج از برنامه در شهرهای مختلف از جمله تهران، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، روز سه‌شنبه ضمن عذرخواهی از مردم، از آن‌ها خواست در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

مسئولان جمهوری اسلامی قطع گسترده برق را ناشی از افزایش مصرف، کمبود آب مورد نیاز برای نیروگاه‌های تولید برق و استخراج غیرمجاز رمزارزها معرفی می‌کنند؛ در حالی که منتقدان سوءمدیریت را دلیل نابسامانی موجود می‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفته است: «در این چند روز که مردم ما با کم‌برقی یا بی‌برقی یا اختلال در برق مواجه شدند، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری چقدر مهم است.» وی با اشاره به اهمیت بالای برق به ویژه در شرایط همه‌گیری کرونا گفت: «مردم باید بدانند این دو ساعت سه ساعتی که برق قطع می‌شود چه زمانی است و کجا قطع می‌شود تا بتوانند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند. این کار حتما باید انجام بگیرد.»

روحانی ضمن عذرخواهی افزود: «از مردم خواهش می‌کنم یک مقدار همکاری و همراهی کنند، چون چاره‌ای نداریم. شاید برخی تصور کنند وزارت نیرو مقصر بوده است ولی وزارت نیرو مقصر نیست؛ اما باید مسئولان به مردم توضیح دهند.»

در شبانه روز گذشته، با ادامه قطع برق و خاموشی‌های گسترده در سراسر ایران که با قطع آب در بسیاری از ساختمان‌ها و نیز قطع تلفن و اینترنت همراه شده است، ابعاد اعتراض‌های مردمی نیز گسترش یافته است. در برخی شهرها مردم مقابل اداره برق جمع شدند و با شعارهای «استعفا، استعفا» اعتراض خود را نشان دادند. گروه دیگری از شهروندان نیز با سر دادن شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» به وضع موجود اعتراض کردند.