بارداری برای ستاره‌ها و فرصت کسب درآمد

نمایش عمومی شکم برآمده زنان باردار دیگر جنجالی نیست

 اجرای بیانسه روی صحنه در زمان بارداری - AFP

تعداد ستاره‌هایی که با عکس شکم برآمده‌ بارداری خود را اعلام می‌کنند هر روز بیشتر می‌شود، از بیانسه گرفته تا کاردی بی. فرهنگ جدید اعلام بارداری هم مجالی برای کلیشه زدایی است و هم فرصتی برای بازاریابی.

کاردی بی هفته گذشته درحالی‌که روی صحنه BET awards به همراه همسرش مشغول اجرا بود، با لباس سرهمی سنگ‌دوزی شده‌ای روی صحنه حاضر شد که در قسمت شکم کاملاً توری بود تا شکم برآمده این رپر را به نمایش بگذارد و او به‌این‌ترتیب بارداری خود را اعلام کرد.

با تشکر از شبکه‌های اجتماعی حدومرزهای بین طرفداران ستاره‌ها حالا کمرنگ‌تر از همیشه است و نمایش عمومی شکم برآمده زنان باردار دیگر مثل زمانی که عکس دمی مور باردار رو جلد مجلات رفت جنجالی نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال ۱۹۹۱ عکسی نسبتاً برهنه از دمی مور باردار روی جلد مجله Vanity Fair به چاپ رسید. در این عکس که آنی لبوویتز از این هنرپیشه در هنگام بارداری گرفته بود دمی مور که جز لباس زیر و کفش چیزی بر تن نداشت، دستانش را روی شکم خود قرار داده و به نوعی شکم برآمده و باردار خود را در آغوش گرفته بود.

بیست سال بعدازآن، هنگامی‌که بیانسه در پایان اجرای ترانه Love on Top در مراسم جوایز MTV، روزگاری که تازه اینستاگرام شروع به کار کرده بود، دکمه لباس بنفش خود را باز کرد و با نمایش شکم برآمده‌اش بارداری‌اش را اعلام کرد، لحظه‌ای سرنوشت‌ساز و شروع یک سنت جدید بین ستاره‌ها و دوست دارانشان شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Cardi B (@iamcardib)

برای بیانسه این فرصتی بود که با هوادارانش ارتباط صمیمانه‌تری برقرار کند و از سوی دیگر توانست ترانه Love on Top که موردعلاقه‌اش بود اما تبلیغات خوبی روی آن صورت نگرفته بود را دوباره بر سر زبان‌ها بیندازد.

در طولانی‌مدت نیز این حرکت اثری مهم‌تر داشت؛ بدن باردار زنان که همچنان نمایش آن در بسیاری از جوامع ناپسند دانسته می‌شود، آن‌هم بدن باردار زن سیاه‌پوست، از بند کلیشه‌ها و انگ‌های کهنه آزادشده بود.

پس از عادی‌سازی نمایش بارداری با نشان دادن برآمدگی شکم، بسیاری از ستاره‌های دیگر همچون کیتی پری و نیکی میناژ هم این کار را تکرار کردند و اکنون دیگر این حرکت تبدیل به روش عادی اعلام بارداری شده است.

بیشتر از مُد و زیبایی