جنگل‌های‌ اطراف تالاب میانکاله در آتش سوخت 

در آتش‌سوزی جنگل‌های میانکاله برخی از گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه از بین رفتند 

بیش از ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های میانکاله در یک آتش‌سوزی چهار روزه از بین رفته است‌ـ عکس از محیط زیست ایران

بیش از ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های میانکاله در یک آتش‌سوزی چهار روزه از بین رفته است. از ابتدای سال جاری تاکنون در جنگل‌های میانکاله ۱۲ بار آتش‌سوزی رخ داده که آخرین آن‌ها از ششم تیرماه آغاز شد و درحالی‌ که سازمان محیط‌ زیست از مهار آتش خبر داده است، یگان حفاظت همچنان در حالت آماده‌باش به سر می‌برد. 

تالاب میانکاله در استان مازندران، به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و بی‌نظیر یکی از زیباترین نقاط دیدنی ایران است و در میان دوستداران محیط‌ زیست و گردشگری به منطقه‌ مناسب برای پرنده‌نگری مشهور است. جنگل‌های سرسبز، گونه‌های متنوع گیاهی و پرندگان مهاجر از جاذبه‌های این محوطه طبیعی‌اند که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲ بار در آتش سوخته و بیش از ۱۲۸ هکتار از اراضی آن تخریب شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ایلنا و به نقل از ‌رضا احمدی، رئیس اداره کل محیط‌ زیست شهرستان بهشهر، در آتش‌سوزی اخیر ۷۰ درصد از گونه گیاهی «سازیل» و ۳۰ درصد از گونه گیاهی «انار وحشی» طعمه حریق شده است. به گفته این مسئول محیط‌ زیست، در حال حاضر آتش به‌ طور موقت مهار شده است اما با توجه به گرمای هوا و وزش باد در منطقه، ماموران یگان حفاظت در حالت آماده‌باش‌اند تا در صورت شعله‌ور شدن دوباره آتش، عملیات مهار انجام شود. 
آتش‌سوزی مداوم در جنگل‌ها و مناطق کوهستانی محیط زیست ایران را به خطر انداخته و اگرچه اعلام شده است که ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد، آنچه نگرانی فعالان محیط‌ زیست را شدت بخشیده، نبود تجهیزات مدرن برای مهار آتش در استان‌هایی است که پوشش جنگلی وسیع دارند؛ این موضوع باعث می‌شود عملیات اطفای حریق به کندی انجام شود. سازمان جنگل‌ها اعلام کرده است که آتش‌سوزی جنگل‌ها در ۱۳ سال اخیر، نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد ریال خسارت مالی به کشور وارد آورده است.