رکوردشکنی دیزنی در سود

دیزنی اولین استودیویی است که سود ناخالص پنج فیلم آن در یک سال به یک میلیارد دلار رسیده است

DREW ANGERER

پس از آن‌که فروش فیلم «داستان اسباب‌بازی ۴» در هفته جاری از مرز یک میلیارد دلار گذشت، ظاهرا دیزنی با انتشار پنج فیلم با درآمد بیش از ۱ میلیارد دلار در یک سال، رکورد فروش بلیط را شکسته است.

در پی فیلم‌های «علاءالدین»، «کاپیتان مارول»، «شیرشاه» و «انتقام‌جویان:پایان بازی»، اکنون فیلم «داستان اسباب‌بازی ۴» بار دیگر سلطه دیزنی بر باجه‌های فروش بلیط را در سال جاری نشان داد. فروش ناخالص این فیلم اخیر مجموعا حدود ۳ میلیارد دلار بوده است. 

از بین محصولات شرکت‌های دیگر، تا کنون، تنها فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه»، محصول سونی، در سال جاری توانسته است خیلی موفق عمل کند؛ هرچند این فیلم نیز با همکاری استودیوهای مارول و دیزنی تولید شده است.

به نظر می‌رسد که این سودآوری بالا در چند ماه آینده همچنان ادامه داشته باشد، چون دیزنی دو فیلم دیگر، یعنی «مجنمد ۲» و «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» را عرضه خواهد کرد که انتظار می‌رود فروش ناخالص آنها در سراسر جهان حداقل یک میلیارد دلار و به احتمال زیاد، بیشتر باشد. همچنین، راه‌اندازی سرویس رسانه جاری رسمی این شرکت به نام Disney+ نیز به افزایش درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۹ خواهد انجامید.

این موفقیت تجاری دیزنی بسیار فراتر از توقع بوده است، زیرا اخیرا این شرکت به طرز کم‌سابقه‌ای اعلام کرد که در فصل سوم سال مالی خود، ۱۷۰ میلیون دلار ضرر کرده است، که بخش عمده‌ای از آن ناشی از فروش ناموفق فیلم «ایکس من:دارک فینیکس» بود.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/

© The Independent

بیشتر از فیلم