اسماعیل بخشی: جان فعالان کارگری هفت‌تپه در خطر است

منصور رش، کارگر هفت‌تپه، با چاقو مورد حمله قرار گرفته و به‌دلیل خونریزی در بیمارستان بستری شده است

جمعی از کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه، از روز سه‌شنبه، ۱۱ خردادماه، دور جدیدی از اعتصاب را آغاز کرده‌اند- تصویر از کانال تلگرامی «هفت تپه-کانال مستقل کارگران»

هم‌زمان با اعتصاب کارگران هفت‌تپه، اسماعیل بخشی، فعال کارگری، با اشاره به حمله افرادی با چاقو و چماق به فعالان کارگری، هشدار داد که جان فعالان کارگری هفت‌تپه در خطر است.  

اسماعیل بخشی روز یکشنبه، ۱۶ خردادماه، با انتشار رشته توییتی در حساب کاربری توییتر خود، از حمله «اراذل اجیرشده» با سلاح سرد به فعالان کارگری هفت‌تپه و ضرب‌وشتم آن‌ها خبر داد. او ازجمله، به یکی از کارگران به نام منصور رش اشاره کرده که با چاقو مورد حمله قرار گرفته و به‌دلیل خونریزی در بیمارستان بستری شده است.

 

به نوشته بخشی، محمد خنیفر، فعال کارگری دیگری که در این حمله آسیب دیده بود، به همراه حامد حمدانی و یوسف ثعالبی که شاهد ماجرا بوده‌اند، برای شکایت به پاسگاه هفت‌تپه مراجعه کرده، اما به‌جای رسیدگی به شکایت، خودشان بازداشت می‌شوند. کانال تلگرامی «هفت تپه-کانال مستقل کارگران» خبر داده است، این سه نفر که روز شنبه بازداشت شده بودند، بعد از ظهر روز یکشنبه آزاد شده‌اند.

اسماعیل بخشی در رشته توییت خود هشدار داده که جان فعالان کارگری هفت‌تپه در خطر است و مسئولیت این موضوع را به‌عهده «نهادهای امنیتی و دستگاه قضای شهرستان شوش» دانسته است. او نوشته است که در ۵ سال گذشته، فعالان کارگری بارها مورد ضرب‌وشتم و تهدیدهای «عوامل کارفرما» قرار گرفته‌اند و نهادهای امنیتی حتی یک‌بار هم عاملان این حمله‌ها را بازخواست نکرده است.

کانال تلگرامی «هفت تپه-کانال مستقل کارگران» نیز روز شنبه با انتشار بیانیه «جمعی از کارگران هفت‌تپه در بخش‌های مختلف»، هشدار داده بود که جان فعالان کارگری هفت‌تپه و خانواده‌هایشان در خطر است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمعی از کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه، از روز سه‌شنبه، ۱۱ خردادماه، دور جدیدی از اعتصاب را آغاز کرده‌اند. این کارگران با خواسته‌هایی ازجمله برقراری حقابه شرکت برای آبیاری مزارع نیشکر و پرداخت دستمزدهای معوق خود، در یک هفته گذشته، دست از کار کشیدند و در محوطه کارخانه تجمع کردند. 

براساس گزارش‌ها، در سال ۱۴۰۰، تاکنون که نزدیک به هشتاد روز از سال گذشته است، هنوز هیچ دستمزدی به کارگران هفت‌تپه پرداخت نشده است. اسماعیل بخشی در رشته توئیت خود، در این زمینه، نوشته است: «در حرکتی ضدانسانی حقوق فروردین و اردیبهشت کارگران را که مالک مخلوع موظف به پرداخت است، برای برهم زدن آرامش و امنیت منطقه با حمایت مسئولان و شرکا عمدا به گروگان گرفته است.»

اردیبهشت‌ماه امسال پس از مدت‌ها اعتراض به خصوصی‌سازی شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه، اعلام شد که از مالک خصوصی این شرکت خلع ید شده و مالکیت آن به دولت بازگشته است.

اسماعیل بخشی در رشته توئیت خود به این اشاره کرده است که بعد از خلع‌ ید مالک خصوصی، «برای زمین زدن کارگران این شرکت»، ابتدا حقابه نیشکر را گرفتند و بعد برای فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه، پرونده قضایی تشکیل دادند. او این موارد و همچنین حمله‌های اخیر را «انتقام‌گیری مافیای شکر ایران» از کارگران هفت‌تپه، بعد از «پیروزی» آن‌ها در خلع ید از مالک خصوصی دانسته است.