پنچری نامنتظره امید قهرمانی فرستاپن را به باد داد

خطای عجیب همیلتون به قیمت از دست رفتن جای دوم مسابقه تمام شد

فرستاپن مایوس و خشمگین از خودرو ردبول بیرون آمد - NATALIA KOLESNIKOVA / AFP

یک پنچری غیرمنتظره، پنج دور مانده به پایان مسابقه جایزه بزرگ باکو، مکس فرستاپن را که پیروزی را در چنگ خود می‌دید، دچار تصادف کرد و دست خالی به گاراژ فرستاد.

روز یکشنبه در مسابقه فرمول یک جمهوری آذربایجان که در خیابان‌های باکو برگزار شد، یک رشته حادثه عجیب، نتیجه مسابقه را به دو دور آخر کشاند، و سه راننده‌ای که هیچ‌‌یک از آنان در شروع مسابقه در ردیف‌های اول نبودند، روی سکوی پیروزی رفتند.

شارل لکلر فرانسوی از تیم فِراری، مسابقه را از مکان نخست شروع کرد، و پشت سرش مکس فرستاپن هلندی از تیم ردبول و لوئیس همیلتون بریتانیایی از تیم مرسدس جا داشتند.

لکلر در پیچ اول مسابقه از بقیه پیش افتاد، اما همیلتون، قهرمان فصل پیش و دارنده هفت عنوان قهرمانی جهان، در پایان دور اول از او سبقت گرفت.

در اولین دور توقف برای تغویض لاستیک‌ها، فرستاپن موفق شد همیلتون را پشت سر بگذارد و فاصله‌اش را با دیگران زیاد کند. در این فاصله، سرخیو پرز، هم‌تیمی فرستاپن، هم از همیلتون جلو زد.

پس از آن، پیروزی فرستاپن قطعی به نظر می‌رسید تا آن که پنج دور مانده به پایان مسابقه، لاستیک عقب سمت چپ خودرو او ترکید و خودرو با سرعت زیاد به حفاظ کنار پیست کوبید. فرستاپن ناراحت و خشمگین از خودرو پیاده شد و لگدی هم نثار لاستیک عقب آن کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توقف مسابقه برای بیرون بردن خوردو فرستاپن از پیست، خیال همیلتون راحت شد که با دوم شدن در باکو، می‌تواند حداقل هم چهار امتیازی را که در جدول رده‌بندی از رقیب هلندی‌اش عقب افتاده جبران کند و هم صدر جدول را از آن خود کند.

با شروع دوباره مسابقه، همیتلون سر پیچ اول در آستانه سبقت گرفتن از پرز بود که چرخ‌هایش قفل شد و خودرو او از مسیر مسابقه بیرون رفت و در مکان پانزدهم به پیست برگشت.

این خطا از سوی راننده‌ای که به خطاناپذیری شهره است، به قیمت از دست رفتن امیدهایش تمام شد.

در پایان، پرز جام پیروزی را بالای سر برد. سباستین فتل، راننده آلمانی تیم آستون مارتین، با نمایشی خیره‌کننده دوم شد، و پی‌یر گسلی، راننده فرانسوی تیم آفا تائوری، در جای سوم ایستاد.

بیشتر از ورزش