کوکاکولا چپ است؛ دستگاه‌های فروش در کارولینای شمالی ممنوع شد

«قصد داریم کوکاکولا را به حاشیه برانیم و از چپ‌گرایی افراطی این شرکت علیه خودشان استفاده کنیم»

ادی هریس، نماینده شورای شهر سری کانتی، گفت امیدوار است شرکت کوکاکولا در سراسر کارولینای شمالی تحریم شود - Paul J. RICHARDS / AFP

پس از آنکه شرکت کوکاکولا کارزاری سیاسی علیه اصلاحات رای‌گیری در ایالت جورجیا به راه انداخت، یکی از مناطق کارولینای شمالی در پی «تحریم» این شرکت است.

شعبه کوکاکولا در آتلانتا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قوانین جدید اثر انتخابات را «کم یا خنثی» می‌کند و سِری کانتی در واکنش به این بیانیه‌ با رای ۳ به ۲ ممنوعیت نصب دستگاه‌های کوکاکولافروشی در ساختمان‌های عمومی را تصویب کرد.

ادی هریس، نماینده شورای شهر سری کانتی، در مصاحبه با شبکه خبری محلی دبلیو اکس۲ گفت امیدوار است شرکت کوکاکولا در سراسر کارولینای شمالی تحریم شود تا از حربه فرهنگ تحریم این شرکت چپ‌گرای افراطی علیه خودش استفاده کنیم.

ادی هریس نماینده شورای شهر در مصاحبه با خبرگزاری دبلیو اکس۲ گفت: «چپ‌گراها در آمریکا بودجه‌ها را قطع می‌کنند، تحریم می‌کنند، مجسمه‌ها را پایین می‌کشند و دست به هرگونه کار غیرمعمول می‌زنند.»

او افزود: «انتظار دارند جناح سیاسی مخالفشان بترسد و پا پس بکشد. خیال می‌کنند ما باید این را بپذیریم و این کارها پذیرفتنی است، حال آنکه چنین نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «قصد داریم کوکاکولا را به حاشیه برانیم و تحریم کنیم و از حربه‌هایشان علیه خودشان استفاده کنیم.»

پس از آنکه نهاد قانون‌گذاری ایالت جورجیا که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است این قانون را تصویب کرد، شرکت کوکاکولا با انتشار بیانیه‌ای در روز اول آوریل اعلام کرد از قانون فدرال حمایت می‌کند.

جیمز کویینسی، مدیرعامل کوکاکولا، در این بیانیه نوشته است: «می‌خواهیم کاملا شفاف و بی‌پرده اعلام کنیم از نتیجه رای‌گیری نهاد قانون‌گذاری جورجیا سرخورده شدیم.»

کویینسی افزود: «در این جلسه قانون‌گذاری ایالت جورجیا نظراتمان را به نمایندگان هر دو حزب سیاسی اعلام کردیم و با مفاد این لایحه که موجب "کاهش یا خنثی شدن" اثر انتخابات است مخالفت کردیم.»

بر اساس گزارش‌ها آقای هریس روی سربرگ سری کانتی مستقیما نامه‌ای به مدیرعامل شرکت کوکاکولا نوشته و گفته است: «میلیون‌ها آمریکایی معتقدند انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری سالم برگزار نشده است و اگر نظارت دقیق و قانونی بر انتخابات نشود در آینده بازهم شاهد تقلب در انتخابات خواهیم بود.»  

شرکت کوکاکولا هنوز به درخواست ایندیپندنت برای اعلام نظر در این زمینه پاسخ نداده است اما سخنگوی این شرکت در مصاحبه با خبرگزاری دبلیو اکس۲ گفت برای تشکیل جلسه‌ای با نمایندگان شورای سری کانتی با این نهاد تماس گرفته‌اند.

در این بیانیه‌ آمده است: «شرکت صنایع غذایی کوکاکولا، به عنوان شرکتی که مقر اصلی‌اش از سال ۱۹۰۲ در کارولینای جنوبی بوده است، مفتخر به خدمت‌رسانی به سری کانتی و سایر شهرستان‌های این ایالت است. ۳۷ هم‌تیمی ما که در سری کانتی زندگی و فعالیت می‌کنند مشتاقانه به مشتریانمان در این منطقه خدمات می‌دهند.»

© The Independent

بیشتر از جهان