دونالد ترامپ: «جماعت چپ‌گرا» می‌خواهد یک «رژیم زورگو» را به مردم آمریکا تحمیل کند

«آن‌ها مجسمه‌ها را پایین می‌کشند و دگراندیشان را محو می‌کنند»

ترامپ با نکوهش «چپ» و دموکرات‌ها، ورود کشور به «مخدوش‌ترین انتخابات تاریخ» از طریق تقلب وسیع را خطرناک دانست-Brendan Smialowski / AFP

دونالد ترامپ با ترسیم یک آینده خیالی از آمریکا که در آن یک «جماعت چپ‌گرا» می‌خواهد یک «رژیم زورگو» را به مردم آمریکا تحمیل کند، به جمعیت محافظه‌کاران جوان گفت آن‌ها با یک «چالش معنوی عظیم برای آینده کشورمان» روبه‌رو هستند. وی همچنین از اقدامات دولت خود در فرونشاندن اختلافات سیاسی تقدیر کرد. 

وی روز سه‌شنبه خطاب به جمعیتی که در کلیسای جامع آریزونا حاضر بودند گفت «آن‌ها مجسمه‌ها را پایین می‌کشند، بناهای یادبود را از بین می‌برند و دگراندیشان را محو می‌کنند. این رفتار زورگویان و ستمگران است.»

سخنان ترامپ خطاب به جوانان آمریکایی در برنامه‌ای که با مدیریت کاخ سفید و به میزبانی سازمان محافظه‌کار و جنجال‌برانگیز «نقطه عطف آمریکا» صورت گرفت. در این سخنرانی، تظاهرات کنندگان «جان سیاه‌پوستان مهم است» به عقوبتی شدید و معترضانی که پرچم آمریکا را آتش زده و مجسمه‌ها را تخریب کردند، به زندان تهدید شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی پیش‌تر انگشت اتهام را به‌سوی سازمان «انتیفا» نشانه رفته بود و آن‌ها را به خاطر برپایی اعتراضات در واکنش به قتل سیاه‌پوستان توسط پلیس مقصر دانست. او همچنین، در مبارزات انتخاباتی خود ده‌ها آگهی در فیس‌بوک منتشر کرد که به خاطر استفاده آن‌ها از علامت حزب نازی برای زندانیان سیاسی رژیم مورد نکوهش قرار گرفت.

در راستای اتهامات رئیس‌جمهور به شبکه‌های اجتماعی مجازی مبنی بر این‌که آن‌ها نیز صدای راست‌گراها را خاموش می‌کنند، دو گروه «نقطه عطف آمریکا» و «دانشجویان برای ترامپ» در اعتراض به آنچه سانسور شدن محافظه‌کارانه و «حذف فرهنگی» می‌دانند، در محوطه دانشگاه‌های خود تجمع کرده‌اند.

ترامپ روز سه‌شنبه گفت «مردم ما قوی‌تر و باهوش‌تر هستند. نخبگان ما هستیم. شما باهوش‌تر هستید، شما زیباتر هستید، آینده شما بهتر است ... آن‌ها فقط یک‌چیز دارند: خباثت... شما را نمی‌توانند ساکت کنند ... آن‌ها از تاریخ ما نفرت دارند، آن‌ها از ارزش‌های ما و هر آنچه به‌عنوان آمریکایی گرامی می‌داریم بیزارند.»

یکی از دانشجویان با حمله به «جان سیاه‌پوستان مهم است» خواست در سال انتخابات «کاری کرده باشد» و دیگری گفت «جماعت چپ‌گرا» می‌خواهند سابقه نانسی گرین که تصویر وی الهام‌بخش آنت جمینا بود را پاک کنند. (این شرکت شربت و پن‌کیک اخیراً اعلام کرده به خاطر تظاهرات ضد تبعیض نژادی قصد تغییر نام دارد.)

سخنرانی رئیس‌جمهور در کلیسای جامع، پس از گردهمایی انتخاباتی وب در تالسای اوکلاهاما در روز ۲۰ ژوئن انجام گرفت که اولین سری از سفرهای انتخاباتی‌اش پس از دوم مارس بوده است.

او به خاطر سخنرانی تفرقه‌انگیز پس از هفته‌ها اعتراض سراسری به نا عدالتی‌های تبعیض نژادی، از هر سو موردانتقاد قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در حالی وارد آریزونا شد که این ایالت با ثبت رکورد دو هزار مبتلا از زمان شروع همه‌گیری، با جهش ناگهانی تعداد ابتلا به ویروس کرونا مواجه شد. ظاهراً ایشان مسئولین بهداشتی و سایر آمریکایی‌هایی که از افزایش موارد ابتلا اظهار نگرانی کرده‌اند مورد تمسخر قرار دادند. موارد ابتلا در سراسر آمریکا رو به افزایش گذاشته است.

رئیس‌جمهور با تکرار عبارت «کنگ فلو» برای اشاره به کووید-۱۹، وسعت آزمایش گیری در کشور را موردستایش قرار داد و آن را «ثبت‌شده در تاریخ» دانست.

اما او باز هم با نکوهش «چپ» و دموکرات‌ها، ورود کشور به «مخدوش‌ترین انتخابات تاریخ» از طریق به ادعای وی تقلب وسیع رأی‌دهندگان را خطرناک دانست.

رئیس‌جمهور به تکرار ادعاهای دروغینی پرداخت که می‌گویند کالیفرنیا رسماً پذیرفته یک‌میلیون نفر یا بیشتر «به‌طور غیرقانونی در انتخابات شرکت کردند»، یا این‌که «آفت» برگه‌های رأی غایبین، تقلب وسیع انتخاباتی و دخالت قدرت‌های خارجی را خواهد پوشاند. نزدیک به ۸۰ درصد از رأی‌دهندگان در آریزونا انتخابات پستی را به‌عنوان گزینه موردنظر خود برگزیده‌اند.

© The Independent