هموار شدن مسیر پرداخت حق عضویت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

تهران اعلام کرد حق عضویت معوقه خود را به زودی پرداخت خواهد کرد

خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران- عکس از مهر

به دنبال درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر محرومیت ایران و چند کشور دیگر از حق رأی در مجمع عمومی به دلیل افزایش بدهی، تهران اعلام کرد حق عضویت معوقه خود را به زودی پرداخت خواهد کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر در روز چهارشنبه اعلام کرده بود اگر ایران و سه کشور آفریقای مرکزی بدهی‌ خود را بابت حق عضویت در سازمان ملل پرداخت نکنند، حق رأی آنها تعلیق خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه در واکنش گفت مسیر برداشت مبلغ حق عضویت ایران در سازمان ملل از حساب ایران در یک بانک کره‌ای و انتقال آن به حساب سازمان ملل در سئول هموار شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سعید خطیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، با بیان این که مشکل پیش آمده در سال گذشته به دلیل مسدود شدن مسیر پرداخت از سوی آمریکا بوده است، گفت پرداخت حق عضویت معوقه به زودی انجام خواهد شد.

به گفته او، در مذاکرات صورت گرفته با خزانه‌داری سازمان ملل مقرر شد آن سازمان ضمن تلاش برای رفع موانع انتقال پول تخصیص یافته از سوی ایران، مجوز خزانه‌داری آمریکا در زمینه انتقال پول را پیگیری کند.

آنتونیو گوترش در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفته است ایران و سه کشور آفریقایی کومور، سائو تومه و پرینسیپ حق عضویت سالانه خود را پرداخت نکرده‌اند و خواستار تعلیق حق رأی آنها شده است.