بیانیه وزارت خارجه آمریکا به مناسبت «ماه افتخار» دگرباشان جنسی

«دگرباشان در جهان، کماکان با تبعیض و انواع خشونت مواجه هستند»

همه‌گیری ویروس کرونا در سالی که گذشت بسیاری از جشن‌های مربوط به «ماه افتخار» را لغو کرد- DAVID DEE DELGADO / GETTY IMAGES VIA AF

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، روز سه شنبه اول ماه ژوئن، و به مناسبت فرارسیدن «ماه افتخار» در آمریکا، در بیانیه‌ای گفت:‌ «ما یک پیام مهم را جشن می‌گیریم: شما به حساب می‌آیید.»

وزیر خارجه آمریکا گفت «تجربه‌ها و دیدگاه‌های متنوع در وزارت خارجه ایالات متحده، این سازمان را در پیشبرد اهداف دیپلماسی آمریکا قدرتمندتر می‌کند.»

بلینکن می‌گوید: «وزارت خارجه آمریکا به رسیدگی به مسائل حقوق بشری مربوط به جامعه دگرباشان در خارج از ایالات متحده متعهد است.» او گفت که در این مسیر، آمریکا با شرکایش در سراسر جهان همکاری می‌کند تا برای چالش‌های موجود راه‌حل‌های کارشناسانه پیدا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین گفت از طریق همکاری‌های بین‌المللی است که می‌توان یک جامعه‌ فراگیرتر جهانی را برای همه گرایش‌های جنسی ایجاد کرد.

وزیر خارجه دولت رییس‌جمهور جو بایدن، در بیانیه اخیر خود بر چالش‌های موجود در مسیر برآوردن حقوق بشر برای جامعه رنگین‌کمانی نیز تاکید کرد. او گفت دگرباشان در جهان، به دلیل آنچه که هستند و گرایشی که در قبال دیگران دارند، کماکان با تبعیض و انواع خشونت مواجه هستند.

همه‌گیری ویروس کرونا در سالی که گذشت باعث لغو رویدادها و جشن‌های مربوط به «ماه افتخار» دگرباشان در ایالات متحده و کشورهای جهان شد. اکنون با برنامه واکسیناسیون همگانی در ایالات متحده و بازگشایی تدریجی کشور، اعضای جامعه دگرباش آمریکا آزادی عمل بیشتری در برگزاری مناسبات خود دارند.