پایان دورکاری، غم هجران صاحبان سگ‌های خانگی

با بازشدن ادارات و کسب و کارها، وقت آن است که انسانها و حیوانات خانگی به دور شدن از هم عادت کنند

همه‌گیری ویروس کرونا فرصتی بود برای این که انسانها و سگ‌هایشان تمام‌وقت با هم باشند- INA FASSBENDER / AFP

همه‌گیری ویروس کرونا و پس از آن، فراگیر شدن کار از خانه در یک سال گذشته، به بسیاری از مردم جهان امکان و زمانِ لازم برای آوردن حیوانات خانگی را داد. مقررات قرنطینه و منع تردد نیز موجب شد تا سگ‌دوستان و سگ‌هاشان ‌تمام وقت در کنار هم باشند.

چنان که آمار و گزارش‌ها نشان می‌دهد، در ایالات متحده آمریکا، بسیاری از شهروندانی که در دوران همه‌گیری سگ آورده‌ بودند، اکنون با برچیده شدن مقررات سختگیرانه مجبور شده‌اند آن‌ها را به پناهگاه‌های حیوانات باز‌گردانند. در موارد دیگر، هم فرد و هم سگ دست‌آموز باید خود را با شرایط جدید و جهان بیرون از خانه تطبیق دهند. بدین معنا که هم سگ‌هایی که در دوران همه‌گیری کرونا به خانه‌های مردم راه یافتند، و هم صاحبان آن‌ها، اکنون باید به دوری از یکدیگر عادت کنند.

شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا به نقل از یک مربی سگ‌ می‌نویسد که او همواره به مشتریانش توصیه کرده است که راهی پیدا کنند تا به سگشان کمی زمان خلوت بدهند؛ حتی اگر این زمان به معنی تنها گذاشتن او در یک اتاق دیگر باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌گوید دور شدن از سگ،‌ آن هم ناگهانی، نتیجه برعکس دارد: «اگر قرار است در ماه سپتامبر به اداره بازگردید، آموزش را از الان شروع کنید.»

ان‌بی‌سی به نقل از یک استاد دانشگاه و متخصص رفتارشناسی حیوانات، نیز می‌گوید:‌ «درست است که حیوانات دوست ندارند تنها گذاشته شوند، اما بسیاری از سگ‌ها هم هستند که دوست ندارند ۲۴ ساعت در کنار ما باشند.»

زمان استراحت و فعالیت برای سگ‌ها اهمیت دارد. افرادی که سگ‌ دارند و قرار است به زودی کار در اداره و خارج از خانه را از سرگیرند، لازم است برای سگ‌های خود در طول روز برنامه‌ریزی کنند.

سگ‌ها به معاشرت با یکدیگر نیز نیاز دارند؛ گزینه‌ای که دوران همه‌گیری از زندگی بسیاری از آنها حذف کرده است. اکنون مربی‌های سگ می‌گویند شمار کلاس‌هایی که برای معاشرت سگ‌ها با سگ‌های دیگر یا افراد برگزار می‌کنند، افزایش یافته است تا سگ‌ها به زندگی اجتماعی خو بگیرند.

از سوی دیگر، با باز شدن مدارس و بازگشت کودکان به مدرسه، سگ‌های خانواده‌های بچه‌دار می‌توانند نفس راحتی بکشند.

بیشتر از زندگی