قالیباف برای دومین سال متوالی رئیس مجلس شد

نام شهردار سابق تهران با پرونده کوی دانشگاه و املاک نجومی گره خورده است

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی - STRINGER/AFP

روز چهارشنبه، در نشست انتخابات هیات رئیسه مجلس، محمد باقر قالیباف با ۲۳۰ رای موافق برای بار دوم به ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. او در حالی در این انتخابات پیروز شد که تنها یک رقیب داشت: فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران و نماینده فعلی کازرون و کوه‌چنار، که سال پیش هم برای ریاست مجلس نامزد شده بود و در این دوره نیز به عنوان رقیب در کنار قالیباف قرار داشت و ۱۸ رای به دست آورد.

انتخابات هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس برگزار شد و پس از اعلام اسامی کاندیداها، رای‌گیری انجام شد و در پایان، قالیباف که حمایت اکثر نمایندگان اصولگرا مجلس را با خود دارد، توانست برای دومین سال متوالی رئیس مجلس شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد باقر قالیباف در انتخابات هیات‌رئیسه سال گذشته مجلس اصولگرا نیز از مجموع ۲۶۴ رای اخذ شده، ۲۳۰ رای را از آن خود کرده بود. سال گذشته علاوه بر فریدون عباسی، مصطفی میرسلیم نیز با او برای کسب صندلی ریاست مجلس رقابت کرده بود اما در نهایت، آرای فراکسیون اصولگرایان مجلس، نتیجه را به نفع قالیباف تمام کرد.

محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران و از فرماندهان سپاه پاسداران است. نام او در مدت حضورش در نیروی انتظامی تهران با ماجرای کوی دانشگاه و «حمله گازانبری» به دانشجویان گره خورده بود و در زمان حضورش در شهرداری تهران، نیز مسئله فساد مالی عیسی شریفی، معاون او و املاک نجومی تهران مطرح شد. او اخیرا پس از نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام انصراف کرد.