ابراز امیدواری ظریف به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات با عربستان

ظریف تاکید کرد که همکاری‌های ایران و پادشاهی سعودی برای ارتقای صلح و امنیت منطقه، مفید خواهد بود

سفر ظریف به دمشق- ۱۲ مه ۲۰۲۱-LOUAI BESHARA / AFP

وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه با تایید این که اخیرا ارتباط‌هایی میان تهران و ریاض بوده است، گفت جمهوری اسلامی ایران برای برقراری روابط نزدیک با عربستان سعودی همیشه آماده است.

به گزارش پایگاه خبری انتخاب، محمدجواد ظریف که به سوریه سفر کرده است، این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگاری در دمشق درباره مذاکرات ایران و عربستان با میانجیگری عراق بیان کرد.

او گفت: «ما آماده‌ایم و همیشه آماده بوده‌ایم که روابط نزدیکی با عربستان سعودی داشته باشیم. برادران سوری ما نیز همیشه از همکاری در جهان عرب استقبال کرده‌اند و ما هم بر همین حالت هستیم.»

آقای ظریف در ادامه با تایید این که ایران ارتباط‌هایی با عربستان سعودی داشته است، ابراز امیدواری کرد که این تماس‌ها از طریق همکاری‌های بعدی میان ایران و عربستان، نتیجه‌بخش باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی سعودی برای ارتقای صلح و امنیت منطقه، به ویژه یمن که از فاجعه انسانی عظیمی رنج می‌برد، مفید خواهد بود.

روزنامه فایننشال تایمز اواخر فروردین ماه در گزارشی اعلام کرد که عربستان و ایران پنج سال پس از قطع روابط دیپلماتیک، در تلاش برای اصلاح روابط دوجانبه، مذاکراتی مستقیم در عراق داشته‌اند.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، چهارشنبه هفته گذشته در یک گفت‌وگوی اینترنتی با اندیشکده «انستیتو بیروت» اعلام کرد که کشورش بیش از یک بار میزبان مذاکرات بین ایران و عربستان بوده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران، نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد دو دور گفت‌وگو با عربستان انجام شده است و چند جلسه مذاکره هم در سطح نمایندگان ویژه بوده و این مذاکرات تا حصول نتیجه ادامه دارد.