نتانیاهو: جنگ در غزه ادامه خواهد داشت

«حماس و جهاد اسلامی تاوان اعمالشان را می‌دهند و خواهند داد»

حمله جنگنده‌های اسرائیل به غزه سه شنبه شب بی وقفه ادامه داشت - SAID KHATIB / AFP

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتز، وزیر آن کشور، سه‌شنبه شب در بیانیه مشترکی اعلام کردند که درگیری‌های خشونتبار تا مدتی ادامه خواهد داشت.

 به گزارش رویترز، آقای نتانیاهو گفت: «حماس و جهاد اسلامی تاوان اعمالشان را می‌دهند و خواهند داد. ما پشتیبانی کامل خود را از ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیل اعلام می‌کنیم. این جنگ زمان خواهد برد.»

وزیر دفاع اسرائیل هم گفت که اسرائیل «حق و تعهد دارد که عمل کند، و چنین خواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، ژنرال آویو کوجاوی، فرمانده کل نیروهای مسلح اسرائیل گفت که «به حملات گسترده علیه غزه ادامه خواهیم داد.»

تل‌آویو روز سه‌شنبه هدف رگباری از راکت قرار گرفت. حماس هشدار داده بود که اگر اسرائیل حمله به ساختمان‌ها در غزه را ادامه بدهد، مناطق شهری تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد.

وزارت ترابری اسرائیل اعلام کرد در پی شلیک رگباری از راکت به شهر تل‌آویو و حومه آن، فرودگاه بین‌المللی بن گوریون، فرودگاه اصلی این شهر، بسته شد.

این وزارتخانه سه شنبه شب در بیانیه‌ای گفت پروازهای خروجی متوقف شده‌اند «تا امکان دفاع از آسمان کشور فراهم آید.»

به گزارش رویترز، از روز دوشنبه تا شامگاه سه‌شنبه، بیش از هفتصد راکت از نوار غزه به خاک اسرائیل شلیک شد. در این حملات دو نفر کشته و سه سرنشین یک اتوبوس زخمی شدند.

به گفته ارتش اسرائیل، ۱۵۰ راکت در خود نوار غزه فرود آمد و ۲۰۰ راکت دیگر را سامانه پدافند هوایی «گنبد آهنین» اسرائیل رهگیری کرد.

تنش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها از روز گذشته و با تبادل آتش میان گروه حماس در نوار غزه و ارتش اسرائیل شدت بیشتری گرفت.

در حمله جنگنده‌های اسرائیل به غزه که پس از هشدار به ساکنان آن صورت گرفت، یک ساختمان سیزده طبقه ویران شد. تا زمان انتشار این خبر، ۲۸ نفر در غزه و سه نفر در اسرائیل کشته شده‌اند.

به گزارش رویترز، اهالی غزه حوالی نیمه‌شب گفتند که خانه‌هایشان زیر حملات هوایی بی‌وقفه اسرائیل می‌لرزد.

شامگاه سه‌شنبه، یک مقام اسرائیلی گفت که این کشور «هر زمان که آماده باشد، اعلام آتش‌بس خواهد کرد.» به گزارش روزنامه اسرائیلی جروزلم پست، این مقام گفت: «حماس پانصد راکت شلیک کرده و البته که حالا خواهان آتش‌بس است، چون برایش آرمانی است.»

از سویی، گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل، روز سه‌شنبه با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود تلفنی گفتگو کرد. در این گفتگو، اشکنازی «تاکید کرد که اسرائیل حق دفاع از حاکمیت ملی خود را دارد و نخواهد گذاشت به شهروندانش آسیب برسد.» او افزود که اسرائیل با حماس برخوردی سنگین خواهد کرد.