عربستان و امارات خشونت در شرق اورشلیم را محکوم کردند

عربستان سعودی و امارات متحده عربی روز شنبه طرح اسرائیل برای تخلیه فلسطینی‌ها از خانه‌های خود در آن منطقه برای شهرک سازی را محکوم کردند

به دنبال تشدید درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و پلیس اسرائیل در شرق اورشلیم، عربستان سعودی و امارات متحده عربی روز شنبه طرح اسرائیل برای تخلیه فلسطینی‌ها از خانه‌های خود در آن منطقه برای شهرک سازی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای پلیس جمعه شب در برخورد با معترضان فلسطینی در مسجد الاقصی در اورشلیم که به سمت آنها سنگ و بطری پرتاب می‌کردند، از گلوله‌های پلاستیکی و نارنجک‌های صوتی استفاده کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت امور خارجه سعودی در بیانیه‌ای که شبکه خبری العربیه منتشر کرده، ضمن محکومیت این خشونت‌ها گفته است: «عربستان سعودی طرح‌های اسرائیل و اقدامات مربوط به تخلیه ده‌ها فلسطینی از خانه‌هایشان در اورشلیم و تحمیل مالکیت اسرائیل بر آن زمین‌ها را رد می‌کند.»

درگیری‌ها در این سومین مکان مقدس مسلمانان و دیگر نقاط شرق اورشلیم، به دنبال طرح تخلیه فلسطینی‌ها از برخی مناطق جهت شهرک‌سازی توسط اسرائیلی‌ها شدت گرفت و تاکنون ۲۰۵ فلسطینی و ۱۷ مامور پلیس زخمی شده‌اند.

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی نیز، که کشورش سال گذشته با اسرائیل برای عادی‌سازی روابط توافق کرده است، با صدور بیانیه‌ای این درگیری‌های و تخلیه اجباری احتمالی فسطینی‌ها را «به شدت» محکوم کرده و از اسرائیلی‌ها خواسته است برای کاهش تنش اقدام کنند.

در این بیانیه که خبرگزاری رسمی امارات آن را منتشر کرده، از مسئولان اسرائیل خواسته است مسئولیت خود را در راستای قوانین بین المللی برای ارائه محافظت‌های لازم از شهروندان فلسطینی در نظر بگیرند.

عربستان سعودی سال‌هاست که در حمایت از فلسطینی‌ها در برابر اسرائیل، از تماس مستقیم با مقام‌های اسرائیلی خودداری می‌کند؛ با این حال از توافق ابراهیم، که سال گذشته با میانجیگری دولت سابق آمریکا میان برخی کشورهای مسلمان منطقه با اسرائیل برای عادی‌سازی روابط منعقد شد، استقبال کرده است.