اسکار ۲۰۲۱ کمترین بیننده تاریخ این جوایز را داشت

۹.۸ میلیون نفر مراسم اسکار را تماشا کردند که ۵۸ درصد کمتر از سال قبل است

آکادمی هنرها و سینما به دلیل شیوع کووید-۱۹ در سال جاری، انتظار کاهش مخاطبان خود را داشت - Lewis Joly /AFP

بینندگان نودوسومین اسکار به کمترین تعداد در تاریخ این مراسم رسید.

به گزارش نشریه نیلسن، حدود ۹.۸۵ میلیون نفر مراسم زنده تلویزیونی شب گذشته، ۲۵ آوریل، را تماشا کردند که این رقم حاکی از سقوطی ۵۸ درصدی نسبت به تعداد مخاطبان سال گذشته است که رکورد بی‌سابقه‌ای بود.

همان‌طور که نیویورک تایمز اشاره می‌کند، آکادمی هنرها و سینما به دلیل شیوع کووید-۱۹ در سال جاری، انتظار کاهش مخاطبان خود را داشت که باعث بسته شدن سالن‌های سینما شده و شور و هیجان مراسم‌های اهدای جوایز تلویزیونی را گرفته است.

شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی که این مراسم را پخش می‌کند هیچ تضمینی از تعداد مخاطبان به تبلیغ‌کنندگان مراسم اسکار نداده است. به گزارش نیویورک تایمز، شرکت‌های گوگل، جنرال موتورز، رولکس و ورایزون حدود ۲ میلیون دلار برای هر ۳۰ ثانیه تبلیغ در برنامه تلویزیونی مراسم امسال خرج کرده‌اند که تنها کمی از نرخ تبلیغ سال گذشته کمتر است.

به گزارش نیلسن، پیشتر در ماه مارس، تعداد مخاطبان مراسم ۲۰۲۱ گلدن گلوب در شبکه ان‌بی‌سی نیز در مقایسه با مراسم سال ۲۰۲۰ این جشن به کمتر از نصف آن رسید و ۶۳مین مراسم گرمی نیز امسال کمترین تعداد بیننده در تاریخ این مراسم را داشت.

به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم اسکار امسال از مکان معمول خود در سالن دالبی تئاتر نقل مکان کرد و در ایستگاه یونیون لس آنجلس برگزار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شکل مراسم هم تغییر کرده بود، شرکت‌کنندگان در مراسم فاصله اجتماعی را حفظ کرده و برخی با تماس ویدیویی از سایر نقاط جهان در مراسم شرکت می‌کردند.

فیلم «سرزمین عشایر» (Nomadland) برنده جایزه بهترین فیلم شد و کلویی ژائو، کارگردان آن به عنوان نخستین زن رنگین‌پوستی که برنده جایزه بهترین کارگردانی شد و دومین زن برنده این جایزه، تاریخ‌ساز شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین بازیگر زن را برای فرانسیس مک‌دورمند به ارمغان آورد.

سر آنتونی هاپکینز به خاطر بازی در «پدر» (The Father) که درباره مردی است که به فراموشی دچار می‌شود، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد که نخستین‌بار بعد از بردن این جایزه توسط او به خاطر بازی در فیلم «سکوت بره‌ها» (The Silence of the Lambs) در سال ۱۹۹۲ بود. آقای هاپکینز در این جایزه چادویک بوزمان را که نامزد محبوب این ردیف بازیگری بود، شکست داد. بوزمان سال گذشته، بعد از چهار سال مبارزه با سرطان روده، در سن ۴۳ سالگی درگذشت.

دنیل کالویا نیز اولین بازیگر سیاه‌پوست بریتانیایی بود که برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد به خاطر حضورش در نقش مددکاری اجتماعی و عضوی از حزب فرد همپتون بلک پنتر در فیلم «یهودا و مسیح سیاه‌پوست» (Judas and the Black Messiah) شد.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر