اعزام بمب‌افکن‌های بی-۵۲ آمریکا به منطقه برای تامین امنیت خروج نظامیان از افغانستان

وال استریت ژورنال: آمریکا می‌خواهد از خروج مسالمت‌آمیز نیروهای آمریکایی از افغانستان اطمینان حاصل کند

Air Force photo/Bobbi Zapka via ABACAPRESS.COM/Reuters

مقام‌های دفاعی آمریکا روز جمعه گفتند وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، تصمیم گرفته است یک ناو هواپیمابر خود را، برای کمک به تامین امنیت روند خروج برنامه‌ریزی شده نظامیان آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی از افغانستان در هفته‌های آتی و محافظت از این نیروها، در خاورمیانه نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو فروند بمب‌افکن نیروی هوایی ارتش ایالات متحده نیز، به عنوان بخشی از برنامه تقویت امنیت منطقه پیش از آغاز روند خروج نیروها، به افغانستان اعزام خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش مشابهی در همین زمینه از قول مقام‌های دفاعی آمریکایی نوشت، پنتاگون قصد دارد «چندین» بمب‌افکن بی-۵۲ را برای این منظور به خاورمیانه اعزام کند و از آن به عنوان ارسال علامت به گروه طالبان یاد کرده که آمریکا می‌خواهد از خروج مسالمت‌آمیز نیروهای آمریکایی از افغانستان اطمینان حاصل کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، انتظار می‌رود کاخ سفید روز جمعه اعزام موقت ناو هواپیمابر و حداکثر شش فروند بمب‌افکن بی-۵۲ به منطقه را جهت محافظت از نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در حین خروج از افغانستان تایید کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد روند خروج کلیه نیروهای نظامی خارجی از افغانستان از اول ماه مه سال جاری میلادی، طبق توافق دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با طالبان، آغاز خواهد شد و این روند تا یازدهم سپتامبر امسال – مصادف با بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به آمریکا و عامل اولیه حمله نظامی آمریکا به افغانستان – تکمیل خواهد شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نیروی نظامی خارجی در افغانستان حضور دارند که حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تن از آنها آمریکایی هستند.