قتل گربه معروف اینستاگرام در نیویورک

احتمالا حمله به این گربه ناشی از نفرت نژادی علیه آسیایی تبارها بوده است

پونزو، گربه معروف در اینستاگرام بیش از ۳۴ هزار دنبال‌کننده دارد- Instagram

در جریان حمله‌ای به چانان آکسورنان، سرآشپز اینستاگرامی، گربه‌ او که در اینستاگرام بیش از ۳۰ هزار دنبال‌کننده داشت، کشته شد.

خانم آکسورنان، معروف به «شف بائو بائو»، در روز چهارم آوریل همراه با دوست پسرش، گربه‌اش «پُنزو» و چهار حیوان خانگی دیگر را برای هواخوری به پارک مک‌کارن در بروکلین برده بودند.

یک کاربر فیس‌بوک به نام چاری پیم، حادثه را چنین روایت کرده که پسری روی بند قلاده پُنزو پا گذاشته و آن را کشیده است. خانم پیم به تایلندی نوشته است: «گربه به هوا» پرتاب شد و در حالی که خونریزی می‌کرد، پنجه‌‌هایش را بیرون کشید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپس دعوا شروع شد. خانم آکسورنان در مقابل خانواده، از آن پسر پرسید: «چرا این کار را کردی؟»

زنی که گمان می‌رود مادر این پسر باشد، در پاسخ گفته است: «ای زن [...]! این همان چیزی است که هنگام بیرون بردن گربه [...] اتفاق می‌افتد.»

سپس خانواده آن پسر، خانم آکسورنان و دوست پسرش و نیز دو حیوان خانگی دیگر را اذیت کرده‌اند. فیلم ماجرا، صحت این حادثه را تأیید می‌کند.

خانم آکسورنان روز دوشنبه به خبرگزاری «گرین پوینت» گفت: «این خانواده نه تنها اصلا عذرخواهی و ابراز پشیمانی نکرد، بلکه بلافاصله شروع به فحش‌کاری کرد که بعد به حمله فیزیکی نیز کشیده شد. سه زن با مشت و لگد مرا کتک زدند.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ponzucoolcat (@ponzucoolcat)

به گفته سرآشپز اینستاگرامی، بینی دوست پسر او که هویتش اعلام نشده، در آن درگیری شکسته است و نیاز به جراحی دارد. وی در پست اینستاگرامی خود در تاریخ هفتم آوریل نوشت که گربه‌اش پس از این حادثه بر اثر «شوک و جراحات وارده» مرده است. گفته می‌شود که گربه بیماری قلبی داشته است.

وی ادامه داد: «ما ضربه خورده‌ایم. درد و رنج ما در قالب کلام نمی‌گنجد. دل شکسته‌ایم. به ما تعرض فیزیکی کردند. تحقیقات پلیس برای یافتن مسببان آن حادثه که نه رحمی به حیوانات داشتند و نه به انسان‌ها و اعلام جرم علیه آن‌ها، در جریان است.»

تعدادی از طرفداران «پنزو» و «شف بائو بائو» در توییتر، دستگیری مسببان حادثه را خواستار شده‌اند. این آخرین مورد از مجموعه حملات به آمریکایی‌های آسیایی‌تبار است.

اینس هلن نوشت: «پُنزو به بیماری قلبی مبتلا بود و با طوطی‌ای به نام مانگو رفاقت داشت. یک خانواده آسیایی آن‌ها را به همراه برادرشان توفو، به سرپرستی گرفتند. ظاهرا حمله به پُنزو و خانواده‌اش در پارک، یک نفرت‌پراکنی ضد‌آسیایی بوده است. پُنزو مرد!»

ایندیپندنت برای اظهارنظر با اداره پلیس نیویورک تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان