دستمالی و خفه‌کردن ماکت کاغذی نماینده دموکرات

سخنگوی کارزار انتخاباتی جمهوری‌خواهان می‌گوید: «آنها دبیرستانی‌اند»

NICHOLAS KAMM / AFP

عکسی از حامیان یک سناتور برجسته جمهوری‌خواه منتشر شده که در آن ماکت مقوایی الکساندریا اوکاسیو کورتز را دستمالی می‌کنند.
در این عکس، گروه مذکور، که پیراهن تبلیغاتی حمایت از میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا را پوشیده‌‌اند، دارند ماکت این نماینده زن دمکرات کنگره را که در اندازه واقعی ساخته شده، دستمالی می‌کنند و می‌خندند.
این عکس اولین بار در فیسبوک منتشر شد و زیر آن نوشته شده بود: «تکه‌ای از آن را به من بده». در پی آن روز دوشنبه، خانم اوکاسیو-کورتز در توئیتی این عکس را محکوم کرد.
او در پیامی به مک‌کانل نوشت: «ظاهرا این جوان ها برای تو کار می‌کنند. فقط می‌خواهم توضیح بدهی: آیا داری به این جوان ها پول می‌دهی که نحوه دستمالی و خفه‌کردن اعضای کنگره را تمرین کنن، یا این صرفا فرهنگ رایج هواداران توست»؟
این عکس در روزهای آخر هفته در یک پیکنیک سیاسی سالانه در ایالت کنتاکی، حوزه انتخابیه آقای مک کانل، گرفته شده است.
یک روز پس از انتقاد خانم اوكاسیو كورتز از این سناتور 77 ساله در مورد لایحه اسلحه، این عکس به سرعت در اینترنت پخش شد. گفتنی است پس از تیراندازی در ال‌پاسو و دیتون خانم کورتز از آقای مک‌کانل به دلیل خودداری از رأی‌گیری در سنا در مورد اصلاح لایحه حمل اسلحه که در ماه فوریه به تصویب مجلس نمایندگان رسید، انتقاد کرد.
این نماینده نیویورک در توئیتی نوشت: «مجلس نمایندگان، 5 ماه پیش HR8 را تصویب کرد که قانون بررسی سوابق است و هر دو حزب از آن حمایت کردند. پس از پایان دادن به تعطیلی دولت، تصویب این قانون اولین اولویت ما بود. از ماه فوریه تا حالا تصویب این قانون به بهانه‌های واهی به تعویق افتاده است. لطفا اندکی بها بدهید و برای مردم توضیح بدهید که چرا تا این حد طول کشیده است»؟
خانم کورتز این پیام را در پاسخ توئیتی از مک‌کانل که به قربانیان کشتار ال‌پاسو تسلیت گفته بود، نوشت.
مک‌کانل نوشته بود: «خشونت ابلهانه امروز همه ملت را وحشت‌زده کرده است. من و الین برای قربانیان این خشونت وحشتناک، خانواده‌ها و دوستان آنها، و نیروهای واکنش سریع که فداکارانه خطر کردند دعا می‌کنیم».
عکس دستمالی، دومین عکس جنجالی از هواداران مک‌کانل در پیک‌نیک «فنسی فارم» بود.
در عکسی دیگر، چند سنگ قبر کارتونی دیده می‌شود که روی یکی از آنها اسم ایمی مک‌گراث رقیب دموکرات سناتور مک‌کانل در انتخابات 2020 نوشته شده است. گروه کارزار انتخاباتی مک‌کانل این عکس را در تويیتر منتشر کرد و زیر آن نوشت: «عزرائیل سوسیالیزم».
کوین گولدن، سخنگوی کارزار انتخاباتی مک‌کانل در بیانیه‌ای گفت که سناتور مک‌کانل به هیچ عنوان از رفتارهای متعرضانه، وسوسه‌آمیز و تحقیرآمیز نسبت به ماکت هر شخصی از هر جنسیتی چشم‌پوشی نخواهد کرد».

او اضافه کرد افرادی که این کار را کرده‌اند از کارکنان کارزار انتخاباتی نیستند؛ دانش‌آموز دبیرستانی‌اند، و مایه شگفتی است که رسانه‌های ملی به جای پرداختن به اخبار واقعی و مهم کشور، تلاش می‌کنند شخص خاصی را تخریب کنند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از جهان