اداره اخلاق فدرال، وضعیت مالی کانیه وست را تایید نکرد

کانیه وست از اعلام جزئیات دارایی‌ها و شرکت‌های سهامی که مدعی بود در آن‌ها شریک است، خودداری کرده است

سازمان‌های انتخاباتی فدرال پیش‌تر نیز هشدار داده بودند شرکت کانیه وست در انتخابات، مشکلاتی دارد - Angela Weiss / AFP

اداره اخلاق فدرال، گزارش‌های اعلام وضعیت مالی مربوط به نامزدی ناموفق کانیه وست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را تایید نکرد. بدین ترتیب، احتمالا مقامات فدرال به این حرکت نابهنگام وی، موشکافانه‌تر نگاه خواهند کرد.

حزب «برت‌دی»، آقای وست را فقط در ۱۲ ایالت واجد شرایط نامزدی در انتخابات دانسته بود و حالا گروه دیده‌بان «شهروندان مسئولیت‌پذیر و اخلاقی واشینگتن» (CREW) کشف کرده که وی از قید کردن دارایی‌ها و درآمدهای کیم کارداشیان،همسر سابقش، در برگه‌های قانونی اعلام نامزدی خودداری کرده است. این برگه‌ها چهار ماه پیش از جاری شدن حکم طلاق قانونی این زوج ثبت شده‌اند.

امضای دو وکیل عضو «کارگروه انتخاباتی فدرال» پای گزارش‌های اعلام وضعیت مالی نامزدی وی در انتخابات، با این یادداشت همراه شده است: « اداره اخلاق دولتی تایید نمی‌کند.»

آقای وست پای آن برگه‌ها نوشته بود که اطلاعات آن‌ها، «تا جایی که اطلاع دارم درست، کامل و حقیقی است».

جوردن لیبوویتز، مدیر روابط عمومی کرو (CREW)، روز دوشنبه نوشت: «خودداری [این اداره] از تایید این برگه، حاکی از این است که به نظر آن‌ها، وست مطابق قانون عمل نکرده است.»

آقای وست ادعا می‌کند بی‌گناه است و به قانونی که نامزدها را از اعلام دارایی‌های همسرشان در صورت «اطلاع نداشتن» از درآمد وی و بهره‌مند نشدن از این دارایی یا درآمدها چه در گذشته و چه در حال معاف می‌کند، استناد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای لیبوویتز گفت: «به نظر می‌آید مشکل همین باشد؛ زیرا بر اساس اطلاعاتی که در دسترس عموم است باید از برخی دارایی‌ها و منابع درآمد همسرش اطلاع می‌داشته است»؛ از جمله برنامه‌های تلویزیونی خانم کارداشیان، خط تولید محصولات وی و تبلیغاتی که برای دیگران انجام می‌دهد.

در سال ۲۰۲۱، فوربس ارزش خالص دارایی‌های کارداشیان را یک میلیارد دلار اعلام کرد.

آقای لبوویتز گفت: «معافیتی که وی مدعی آن است، بسیار به ندرت مصداق پیدا می‌کند و فقط در شرایطی پذیرفته است که نامزد، هیچ اطلاعی از دارایی‌ها و منابع درآمد همسرش نداشته باشد؛ مثلا در صورت وجود مدارکی قبلی که نشان دهد اطلاعات این دارایی‌ها بین آن‌ دو ردوبدل نمی‌شده است. به نظر نمی‌رسد که در این مورد، چنین چیزی وجود داشته باشد؛ زیرا منابع درآمد خانم کارداشیان کاملا عمومی و علنی است.»

آقای وست همچنین از اعلام جزئیات دارایی‌ها و شرکت‌های سهامی که مدعی بود در آن‌ها شریک است، خودداری کرده است. او فقط نوشته عضو سه «تراست» (نوعی شرکت بزرگ سهامی) است.

این اداره اعلام کرده است که گزارش‌های اعلام وضعیت مالی، باید اطلاعات «دارایی‌ها و درآمدهای حاصل از آن‌ها ناشی از عضویت در هر تراست، هرگونه مستغلات، سرمایه‌گذاری‌ و هر نوع امکانات مالی» مربوط به نامزد را شامل شود؛ از جمله کسانی که از همسر یا فرزندانشان حمایت مالی می‌کنند.

این خواننده رپ مدعی شده است که بیشتر دارایی‌هایش (به ارزش کلی بیش از ۲۵ میلیون دلار)، از شرکت‌هایی با مسئولیت محدود که در کار تولید، انتشار و بازاریابی موسیقی و نیز نشان تجاری پوشاک وابسته به او، عاید وی می‌شود.

سازمان‌های انتخاباتی فدرال پیش‌تر نیز هشدار داده بودند شرکت آقای وست در انتخابات، مشکلاتی دارد.

کارگروه انتخاباتی فدرال، ماه گذشته به کارزار انتخاباتی وی به دلیل قبول کمک مالی از افراد زیر سن قانونی، افرادی از ملیت‌های دیگر و اشخاصی با نام‌ و نشانی جعلی ثبت‌شده در فهرست انبارهای حمل‌ونقل، اخطار داده بود.

به گزارش کارگروه انتخاباتی فدرال، او بیش از ۱۲ میلیون دلار از جیب خود در این کارزار هزینه کرده است.

© The Independent