آمریکا: مذاکرات هسته‌ای با ایران هفته آینده ادامه می‌یابد

پیش‌بینی می‌کنیم فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی برجام هفته آینده از سر گرفته شود

هفته گذشته هجدهمین نشست کمیسیون برجام در وین برگزار شد- CARLOS BARRIA / POOL / AFP

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا می‌گوید واشینگتن انتظار دارد مذاکرات گروه‌های کارشناسی در مورد توافق هسته‌ای ایران هفته آینده از سر گرفته شود، هرچند هیئت‌های مذاکره‌کننده برای مشورت در مورد نتایج مذاکرات اخیر در وین به کشورهایشان برگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جالینا پورتر روز جمعه در یک نشست خبری در وزارت خارجه آمریکا گفت که رابرت مالی، نماینده ویژه این وزارتخانه در امور ایران، در طول توقف گفت‌وگوها در دو روز آخر هفته جاری میلادی (شنبه و یکشنبه)، به ایالات متحده بازخواهد گشت.

او گفت: «هیئت‌های مذاکره‌کننده برای مشورت به پایتخت‌های متبوعشان باز می‌گردنند، ولی ما پیش‌بینی می‌کنیم فعالیت‌های کارگروه‌ها هفته آینده از سر گرفته شود.»

عباس عراقچی، رئیس هیئت جمهوری اسلامی در پایان هجدهمین نشست کمیسیون برجام، روز جمعه گفت: «مذاکرات را تا جایی که نظرات ما تأمین شود، ادامه خواهیم داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های اتحادیه اروپا در تلاش برای احیای توافق ۲۰۱۵ ایران و قدرت‌های جهانی (برجام)، که ایالات متحده از آن خارج شده است، در طول مذاکرات این هفته در پایتخت اتریش، به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات با طرف‌های باقی مانده در برجام و همچنین ایالات متحده گفت‌وگو کردند.

هیئت‌های مذاکره کننده روز جمعه گفتند که گفت‌وگوها برای بازگرداندن آمریکا به توافق و همچنین بازگرداندن ایران به پیروی کامل از تعهداتش در آن پیشرفت داشته است، اما تهران در مورد این که کدام تحریم‌ها باید برای این منظور لغو شوند، با آمریکا اختلاف نظر دارد.

از سویی، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد، روز جمعه در نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان، خواستار بررسی «تخطی ایران از قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا» در باره برجام شد. به نوشته نشریه جروزلم پست، گیلعاد اردان در این نامه گفت که «برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است.»