آغاز پروازهای مستقیم و منظم بین امارات متحده عربی و اسرائیل

هفته‌ای دو پرواز بین ابوظبی و تل‌آویو انجام می‌شود

با مراسم سنتی آب‌پاشی، از فرود اولین پرواز منظم و مستقیم بین ابوظبی و تل‌آویو استقبال شد-JACK GUEZ / AFP

اولین هواپیمای مسافربری از ابوظبی به مقصد اسرائیل، در فرودگاه تل‌آویو به زمین نشست.

شرکت هواپیمایی اتحاد مستقر در ابوظبی، از روز سه‌شنبه پروازهای عادی و مرتب خود بین امارات متحده عربی و پایتخت اسرائیل را آغاز کرد. این هواپیما در فرودگاه بن گوریون به زمین نشست و با مراسم سنتی سلام و احترام با تفنگ آب‌پاش از آن استقبال شد.

قرار است هفته‌ای دو پرواز بین ابوظبی و تل‌آویو انجام گیرد. پرواز برنامه ریزی شده EY598 ، صبح روز سه شنبه با هیئتی که شامل محمد الخاجه، اولین سفیر امارات متحده عربی در اسرائیل، ایتان نائه، رئیس هیئت اسرائیل در امارات متحده عربی ایتان نائه و تونی داگلاس، مدیرعامل گروه هواپیمایی اتحاد از ابوظبی راهی تل‌آوی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با پرواز برگشت، مسافران EY599 مسافران از تل آویو راهی ابوظبی می‌شوند که حالا دیگر هنگام ورود نیازی به قرنطینه نخواهند داشت.

اسرائیل روز دوشنبه به «لیست سبز» ابوظبی افزوده شد. این فهرست امکان سفرهای بدون قرنطینه مسافران به ابوظبی را فراهم می‌آورد.

انتظار می‌رود تقاضای قابل توجهی برای سفرهای تجاری و تفریحی بین اسرائیل و امارات متحده عربی وجود داشته باشد.

راه‌اندازی پروازهای برنامه‌ریزی شده میان دو کشور، دیگر گام تاریخی برای توسعه روابط دیپلماتیک، تجاری و گردشگری بین اسرائیل و امارت متحده عربی است. دو کشور در سپتامبر سال گذشته، به عنوان بخشی از توافق ابراهیم، برای نخستین بار ضمن برقراری مناسبات دیپلماتیک، روابط خود را یکدیگر را عادی ساختند.

بیشتر از جهان