پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد ۶ درصدی اقتصاد جهان در ۲۰۲۱

صندوق در ماه ژانویه پیش‌بینی کرده بود که رشد اقتصادی جهان در این سال ۵.۵ درصد خواهد بود

آغاز همه‌گیری کرونا در اواخر زمستان سال گذشته و محدودیت‌های ناشی از آن، آسیب‌های زیادی به اقتصاد کشورهای مختلف زده است- MANDEL NGAN / AFP

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین تحلیل خود از چشم‌انداز اقتصادی جهان پیش‌بینی کرده است با گسترش مایه‌کوبی کووید-۱۹ در کشورها و کمک‌های مالی بزرگ دولت‌ها به مردم و مشاغل، جهان در سال جاری میلادی یک رکورد جدید در رشد اقتصادی را تجربه کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نهاد مالی بین‌المللی روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که انتظار دارد اقتصاد جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ شاهد یک رشد ۶ درصدی باشد. صندوق در ماه ژانویه پیش‌بینی کرده بود که رشد اقتصادی جهان در این سال ۵.۵ درصد خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در صورت تحقق، این سریع‌ترین رشد سالانه اقتصاد جهان از ۱۹۸۰ میلادی به این طرف خواهد بود که صندوق بین‌المللی پول آن را ثبت کرده است. در این پیش‌بینی، رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت و به ۴.۲ درصد می‌رسد، که باز هم میزان قابل توجهی است.

آغاز همه‌گیری کرونا در اواخر زمستان سال گذشته و محدودیت‌های ناشی از آن، آسیب‌های زیادی به اقتصاد کشورهای مختلف زده است و طبق برآورد کارشناسان اقتصادی صندوق بین‌المللی پول، موجب شده است که اقتصاد جهان حدود ۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ کوچک شود. 

بیشتر از اقتصاد