ملکه نور ادعای دست داشتن فرزندش در کودتا را یک تهمت ناروا خواند

شاهزاده حمزه، برادر ناتنی ملک عبدالله دوم به تلاش برای توطئه علیه پادشاه اردن متهم شده است

ملکه نور، همسر پادشاه فقید اردن اتهام کودتا علیه پسر خود را ناروا دانست - MANDEL NGAN / AFP

ملکه نور، همسرملک حسین، پادشاه فقید اردن، اتهامات مقامات علیه پسرش مبنی‌بر اقدام به کودتا را یک تهمت ناروا خواند.

 ارتش اردن روز شنبه اعلام کرد که به حمزه بن حسین، ولیعهد سابق و برادر ناتنی ملک عبدالله گفته شده است که تلاش برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشور را متوقف کند.

 نورالحسین در توییتی نوشت: «دعا می‌کنم که حقیقت و عدالت برای همه قربانیان بی‌گناه این تهمت ناروا چیره شود. خدا آنها را حفظ کند و در امان نگه دارد.»


 هشدار به شاهزاده حمزه بخشی از تحقیقات امنیتی گسترده است که بر اساس آن وزیر سابق، عضو کوچک خانواده سلطنتی و افراد دیگری که نام آنها ذکر نشده بود نیز بازداشت شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده حمزه در یک فیلم ضبط شده اعلام کرد که او در حصر خانگی است و به او گفته شده که در خانه بماند و با کسی تماس نگیرد. وی در این ویدئو که توسط وکیلش به بی‌بی‌سی منتقل شده بود، به انگلیسی صحبت کرد و گفت که او در هیچ توطئه‌ای دست نداشته و سیستم حاکم را محکوم کرد.

خبرگزاری دولتی اردن روز شنبه از قول یک منبع امنیتی آن کشور گزارش داد شریف حسن بن زید رئیس سابق دربار سلطنتی، باسم ابراهیم عوض الله و چند شخصیت دیگر به دلایل امنیتی دستگیر شدند. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز تأیید کرده که شریف حسن بن زید و بسام ابراهیم عوادالله رئیس سابق دادگاه سلطنتی بازداشت شده‌اند.

به گزارش شبکه العربیه، خبرگزاری پترا گفته است که شاهزاده حمزه برادر ناتنی عبدالله دوم پادشاه اردن بازداشت نشده و تحت هیچ‌گونه محدودیت خاص یا بازداشت خانگی قرار ندارد. برخی رسانه‌ها پیش‌تر گفته بودند شاهزاده حمزه نیز در میان بیست نفری است که در این ارتباط بازداشت شده‌اند.
عبدالله دوم از سال ۱۹۹۹ میلادی و در پی درگذشت ملک حسین، پدرش که حدود نیم قرن پادشاه اردن بود، به‌جای او بر تخت سلطنت نشست.

بیشتر از جهان