تاثیر سفرهای نوروزی بر همه‌گیری کرونا «هفته بعد» مشخص می‌شود

رئیس ستاد مبارزه با کرونای تهران: مجموع بستری‌ها در مراکز درمانی با افزایش قابل توجهی مواجه است

علیرضا زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونای تهران روز شنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت آثار سفرهای نوروزی بر همه‌گیری کووید-۱۹ در ایران «در هفته دوم فروردین» مشخص خواهد شد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت، البته بخشی از این تغییر رنگ خطر همه‌گیری در تهران به علت عملکرد ویروس جهش یافته بوده، که از قدرت و سرعت انتشار بالایی برخوردار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته آقای زالی، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعان سرپایی در استان تهران حدود ۵ هزار نفر بوده و مجموع بستری‌ها در مراکز درمانی نیز با افزایش قابل توجهی مواجه است.

این مقام ارشد ستاد مقابله با کرونا در تهران افزود، در همین مدت تعداد بیماران بستری شده در شهر تهران هم ۵۱۸ مورد بوده است، که از این تعداد ۱۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

علیرضا زالی با بیان این که علاوه بر تهران، شهر ری و شمیرانات هم از نظر خطر همه‌گیری به رنگ نارنجی درآمده‌اند، گفت، شهر‌های ملارد و بهارستان هم که آبی بودند هم اکنون زرد شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، با فوت ۸۵ نفر از مبتلایان کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۲ هزار و ۳۰۸ نفر رسیده است.