راز به آتش کشیده شدن تخت آهنین سریال «بازی تاج و تخت»

کشف این راز حالتان را بهتر نخواهد کرد

Angela Weiss / AFP - بازیگر هلندی ، کاریس وان هوتن در شهر نیویورک

یکی از جنجال‌برانگیزترین لحظه‌های فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» ماه‌ها بعد از پخش آن، روشن می‌شود.

بعد از این که این سریال برای جایزه امی در دسته سریال‌های نمایشی نامزد شد، نمایش‌نامه آخرین قسمت سریال «بازی تاج و تخت»  در دسترس عموم قرار گرفت.

کسانی که نمایش‌نامه را بخوانند به زودی می‌فهمند که درک‌شان از یکی از کلیدی‌ترین صحنه‌های قسمت آخر که با بازخورد شدید و منفی هواداران مواجه شد، متفاوت از آن چیزی است که در نمایش‌نامه نوشته شده است. و حتی اگر این یافته جدید باعث تحول این لحظه در نظر ایشان نشود، حداقل نشان می‌دهد که بعضی اوقات زمینه داستان چقدر مهم است.

این صحنه مربوط به لحظه‌ای است که جان اسنو (کیت هرینگتون) داینریس تارگرین (امیلی کلارک) را در اتاق پادشاه در پایتخت به قتل می‌رساند. موردی که حتی در فیلم جدید از سری «سریع و خشمگین» (Fast & Furious ) یعنی «هابز و شا» (Hobbs & Shaw) نیز از آن انتقاد شده است.

«دروگو» تنها دراگون بازمانده از ملکه در داخل اتاق فرود می‌آید و تاج و تخت آهنین را با نفس آتشین خود به تلی از مذاب تبدیل می‌کند. بعد از این صحنه بسیاری از هواداران سریال در فضای مجازی تصاویری طنز از این حرکت دروگو ساخته و ادعا کردند دروگو در این سریال از همه آدم‌ها در سیاست بهتر بود.

فارغ از طنز و شوخی، بسیاری باور داشتند به آتش کشیدن تاج و تخت توسط دروگو باید معنای نمادین دیگری نیز داشته باشد، ولی همه آنها در اشتباه بودند.

در نمایش‌نامه آمده که «تاج و تخت هدف مستقیم آتش و خشم دروگو نبوده و فقط بر سر راه این ابراز خشم و ناراحتی قرار داشته است.»

شاید این ایده که ویرانی تاج و تخت تنها کاری اتفاقی بوده است، موجب شود بهتر بتوان داستان را فهمید ولی باز برای افرادی که از پایان سریال ناامید هستند، مرحمی ارائه نمی‌کند، اشخاصی نظیر سث روگن و آشکارا نویسندگان فیلم هابز و شا.

ماه گذشته دو ستاره این سریال از پایان داستان در برابر انتقادهای موجود دفاع و رسانه‌ها را متهم به راه‌اندازی کارزاری برای بدنام کردن سریال کردند.

شما می‌توانید به فهرست شخصیت‌های سریال بازی تاج و تخت از محبوب‌ترین تا منفورترین آنها، در اینجا دست یابید.

متن کامل نمایش‌نامه اکنون به رایگان و به صورت آنلاین برای همه در دسترس است. در ماه گذشته سریال بازی تاج و تخت در شبی تاریخی نامزد ۳۲ جایزه امی شد که ۱۰ تای آنها متعلق به بازیگران مختلف این سریال است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از زندگی