نیمی از شهروندان امارات واکسن کرونا دریافت کردند

برنامه واکسیناسیون در امارات متحده عربی با استفاده از سه واکسن در جریان است

برنامه واکسیناسیون کرونا در امارات طبق برنامه پیش می‌رود-Handout / WAM / AFP

طبق اعلام مقامات بهداشتی در امارات متحده عربی، بیش از نیمی از جمعیت این کشور واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد برنامه واکسیناسیون سراسری در امارات، طبق برنامه پیش‌بینی‌شده دولت، انجام‌شده است.

به گزارش خبرگزاری امارات وی‌ای‌ام، وزیر بهداشت امارات با تائید این موضوع گفت: «کمپین واکسیناسیون در ابتدای سال در سراسر کشور آغاز شد و تاکنون تقریباً ۷۰ درصد افراد مسن و کسانی که بیماری‌های مزمن دارند، واکسینه شده‌اند.»

برنامه واکسیناسیون در امارات متحده عربی با استفاده از سه واکسن در جریان است. هفت میلیون دز از واکسن‌های سینوفارم چینی، اسپوتنیک وی روسی و واکسن فایزر تهیه شده است.

به‌صورت متوسط امارات متحده عربی به نرخ توزیع ۶۷٫۴۳ دوز در هر ۱۰۰ نفر رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه امارات متحده عربی از استفاده‌کنندگان واکسن‌های اروپایی است اما از ابتدا با شرکت فعال در آزمایش‌های بالینی واکسن روسی کرونا، از اولین کشورهایی بود که اعلام کرد این واکسن «بی‌خطر و امن» است.

سه دوره از آزمایش‌های بالینی این واکسن در ابوظبی و تحت نظارت وزارت بهداشت امارات انجام شد.

حداقل سن دریافت واکسن کرونا در امارات ۱۶ سال است. وزارت بهداشت امارات اعلام کرد عملیات واکسیناسیون کووید-۱۹ را تا واکسینه کردن همه شهروندان و ساکنان آن کشور، با اولویت دادن به سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، ادامه می‌دهد.

بیشتر از جهان