تایید حکم ۳۱ سال زندان اکبر طبری در دیوان عالی

پرونده مفاسد اکبر طبری، حدود ۲۰ متهم دیگر هم دارد که برخی از آن‌ها متواری هستند

دادگاه بدوی اواخر شهریور او را به ۳۱ سال زندان و پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی و حدود ۱۸ میلیارد تومان مصادره اموال محکوم کرده بود-عکس از میزان

سخنگوی قوه قضائیه ایران روز سه‌شنبه از تایید حکم اکبر طبری معاون اجرایی دفتر صادق لاریجانی رئیس سابق این قوه در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه، میزان، غلامحسین اسماعیلی در یک نشست خبری در تهران گفت، حکم ۳۱ سال حبس تعزیری طبری قطعی شده است.

این مقام ارشد سابق قوه قضائیه جمهوری اسلامی سردسته یک «باند ارتشاء» بود که با دریافت رشوه‌های کلان، اقداماتی به نفع متهمان پرونده‌ها انجام می‌داد.

وی به پرداخت جزای نقدی معادل ارزش اموال و وجوه دریافتی و انفصال دائم از خدمات دولتی نیز محکوم شده بود، که با تایید در دیوان عالی، قطعی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادگاه بدوی اواخر شهریور او را به ۳۱ سال زندان و پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی و حدود ۱۸ میلیارد تومان مصادره اموال محکوم کرده بود.

اکبر طبری آبان گذشته در نامه‌ای به روزنامه شرق، خود را «قربانی» مبارزه با فساد و پرونده‌ای که علیه او تشکیل شده را «سناریوی ساختگی» دانسته بود.

دادگاه رسیدگی به اتهامات او از خبرهای داغ تابستان امسال بود، به‌ویژه از آن جهت که قاضی غلامرضا منصوری، متهم ردیف نهم این پرونده و دیگر چهره نزدیک به صادق لاریجانی، به ‌شکل مرموزی در رومانی از دنیا رفت.

صادق لاریجانی که اکنون به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است، این پرونده را فضاسازی رسانه‌ای در راستای یک «پروژه بزرگ‌تر» از سوی «برخی نهادها» برای تخریب خودش می‌داند.

پرونده مفاسد اکبر طبری، حدود ۲۰ متهم دیگر هم دارد که برخی از آن‌ها متواری هستند.