«تردیدی نیست، اکثریت جمهوری‌خواهان با ترامپ هستند»

هم‌اکنون رای‌دهندگان طبقه کارگر واقعا مبنا هستند و آنها همچنان پرچم‌ ترامپ را تکان می‌دهند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا - JIM WATSON / AFP

سؤال درباره این که آیا رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ محبوبیت خود در حزب جمهوری‌خواه را از دست خواهد داد به سرعت از سوی عده‌ای از مهره‌های کلیدی این حزب که از اقامتگاه دائمی جدید آقای ترامپ در مارالاگو دیدار کردند، پاسخ داده شد. 

جیانو کالدول، استراتژیست جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا به نشریه پالم بیچ پست گفت: «بی‌تردید اکثر حزب هنوز با او است.» 

آن طور که واشینگتن پست گزارش کرده است آقای ترامپ وقتی بخش کوچکی از تعطیلات بهاری حامیان مالی حزب را از هتلی در محل به مارالاگو منتقل کرد، نفوذ ادامه‌دار خود را بر حزب به نمایش گذاشت. 

آقای ترامپ در ضیافت شامی در باشگاه خصوصی خود، سخنرانی خواهد کرد. او بر سر استفاده از نام و چهره ترامپ در جمع‌آوری کمک مالی، با حزب جمهوری‌خواه درگیر شده‌است.

به گزارش پولتیکو، وکلای آقای ترامپ نامه ضبط و توقیف به کمیته ملی جمهوری‌خواهان، کمیته ملی کنگره جمهوری‌خواهان و کمیته ملی سنای جمهوری‌خواهان فرستاده‌اند، چرا که آقای ترامپ از استفاده از نام و محبوبیت خود برای کمک به جمهوری‌خواهانی که به استیضاح او رای داده‌اند خشمگین است. 

آقای ترامپ از هواداران خود خواسته است کمک‌های مالی خود را به جای حزب جمهوری‌خواه به اتحاد سیاسی «حفظ آمریکا» اهدا کنند. 

پالم بیچ پست می‌نویسد کمیته ملی جمهوری‌خواهان تقاضای آقای ترامپ را رد کرده است ولی پذیرفت تا بدون کسب اجازه او از نام و مجبوبیت‌اش استفاده نکند. 

آقای کالدول به این نشریه گفت: «این حزب متفق شده است و خیلی سخت خواهد بود که دوباره آن را به نحوی منسجم برای حرکتی مشروع رو به جلو متحد کرد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظرسنجی سی‌پک نتیجه گرفت ۹۷ درصد از افراد حاضر در نشست از عملکرد آقای ترامپ به عنوان رئیس جمهور راضی بودند ولی فقط ۵۵ درصد از او به عنوان نامزد محبوب خود برای انتخابات ۲۰۲۴ نام بردند. 

آقای کالدول گفت برخی از اظهارات آقای ترامپ «تاسف‌برانگیز است و اظهاراتی نیست که یک رئیس جمهور ابراز کند». او همچنین اظهار داشت بسیاری از محافظه‌کاران حداقل در خلوت خود فکر می‌کنند آقای ترامپ مسؤول شورش در پایتخت است که در ۶ ژانویه رخ داد. 

او افزود بسیاری از محافظه‌کاران در حال حاضر به دلیل پوشش رسانه‌ای و ممنوعیت‌های فعلی در رسانه‌های اجتماعی احساس فشار شدیدی می‌کنند. 

او گفت: «محافظه‌کاران همه جا واقعا در حال شکست هستند. این واقعا وضعیت سختی است چرا که در حال حاضر حزب جمهوری‌خواه فاقد رهبری نیز است.» 

اسپنسر کریچلی، مشاور ستاد انتخاباتی سابق باراک اوباما به پالم بیچ پست گفت «حزب جمهوری‌خواه در حال زنده خورده شدن از درون» از طرف آقای ترامپ است و افزود: «او تمام کارهایی را انجام می‌دهد که فقط به نفع منافع لحظه‌ای خود اوست و حزب جمهوری‌خواه به نظر درمانده از انجام هر کاری جز همراهی با آن‌ها است حتی وقتی او در حال حمله به یکی از مهم‌ترین امور آن‌ها، یعنی قابلیت جمع‌آوری منابع مالی است.» 

بلیر برندت، مشاور سیاسی پالم بیچ آقای ترامپ را «پیشروی فعلی در انتخابات ۲۰۲۴» نامید و به این نشریه گفت: «او رهبر عقیدتی فعلی حزب است.» 

او افزود بسیاری از افراد اکنون به دیدار آقای ترامپ می‌روند وقتی هنوز «اوقات فراغت» دارد پیش از آن که کمتر و کمتر «در دسترس» باشد. به گفته آقای برندت سفر به جنوب فلوریدا سفر زمستانی کارآمدی برای بسیاری از جمهوری‌خواهان است چون علاوه بر آقای ترامپ بسیاری از حامیان مالی ثروتمند این حزب نیز در پالم بیچ اقامت دارند. 

آقای برندت گفت: «اگر ترامپ در شهر ماکون ایالت جورجیا زندگی می‌کرد، باز هم افرادی برای دیدار با او به آن جا می‌رفتند ولی این جا مردم فقط با او ملاقات نمی‌کنند بلکه همچنین حامیانی مالی را می‌بینند که معمولا با مقادیر شش رقمی و بالاتر در سیاست مشارکت می‌کنند.» 

آقای برندت درباره نفوذ آقای ترامپ در داخل حزب جمهوری‌خواه گفت: «رای دهندگان طبقه کارگر واقعا در حال حاضر پایه این حزب هستند و آن‌ها هنوز پرچم ترامپ را به اهتزاز درمی‌آورند.» 

ایندیپندنت برای اظهار نظر در این‌باره با اتحاد سیاسی «نجات آمریکای دونالد ترامپ، پی‌اِی‌سی» تماس گرفته است.

© The Independent