تایید خبر انفجار در کشتی تجاری «ایران شهرکرد» در مدیترانه

شرکت کشتیرانی ایران: در پی اصابت شئ انفجاری به کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» بخشی از بدنه آن دچار آسیب شد

کشتی تجاری ایرانی به مقصد اروپا‌ در حرکت بود- عکس از تسنیم

سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران روز جمعه خبر انفجار در یک کشتی تجاری ایرانی در دریای مدیترانه را که به مقصد اروپا‌ در حرکت بود، تایید کرد.

علی غیاثیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری نورنیوز گفت، در پی اصابت شئ انفجاری به کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند در آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه رخ داد، بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شد.

به گفته سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران، بر اساس گزارش‌های دریافت شده، پس از اصابت شئ انفجاری به بدنه کشتی آتش‌سوزی مختصری در محل انفجار رخ داد، که با تلاش به موقع فرمانده و خدمه کشتی، بلافاصله مهار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری‌های صداو سیما، تسنیم و تعداد دیگری از رسانه‌های داخل ایران روز چهارشنبه گزارش‌های مشابهی را به نقل از نورنیوز منتشر کرده‌اند. ایندیپندنت فارسی روز پنجشنبه این حادثه را گزارش داده بود.

تصاویر به دست آمده از کانتینر‌های آسیب دیده کشتی ایران شهرکرد حاکی از آن است که احتمالا حمله با موشک هوا به سطح فاقد کلاهک جنگی قوی، یا راکت توپخانه‌ای هدایت دقیق بدون کلاهک جنگی، انجام شده است.

با توجه به نزدیک بودن محل رخداد با آب‌های سرزمینی اسرائیل، احتمال آن که حمله از سوی آن کشور و به تلافی حمله هشتم اسفند سپاه به کشتی تجاری اسرائیلی «هلیوس‌رِی» در آب‌های سرزمینی عمان انجام شده باشد، دور از ذهن نیست.

سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران یا دیگر مقام‌های ایران هنوز کشور یا گروه خاصی را مسئول اتفاق روز چهارشنبه معرفی نکرده‌اند.

کشتی تجاری شهرکرد دومین کانتینربر اقیانوس‌پیمای ساخته شده در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس است. ۱۸۷ متر طول، ۳۰ متر عرض، پنج متر ارتفاع، و قابلیت حمل ۲۲۰۰ کانتینر را دارد.