«حزب جمهوری‌خواه بدون ترامپ قادر به بازپس گرفتن سنا نیست»

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه می‌گوید این حزب بدون دونالد ترامپ هیچ‌گونه شانسی برای دسترسی به اکثریت ندارد

لیندزی گراهام  معتقد است که ترامپ مهم‌ترین فرد در حزب جمهوری‌خواه است - MANDEL NGAN / AFP

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، هشدار داده که این حزب قادر نیست بدون دونالد ترامپ بار دیگر کنترل سنا را در دست گیرد.

آقای گراهام پس از آن چنین هشداری داد که رئیس‌جمهوری سابق، با توصیف میچ مک‌کانل، ارشدترین سناتور حزب جمهوری‌خواه به عنوان «ترشرو، عبوس، بدعنق و از نظر سیاسی فرتوت» به او حمله کرد.

پیش از حملات شدید آقای ترامپ به رهبر اقلیت در سنا، میچ مک‌کانل تنها دقایقی پس از اعلام برائت آقای ترامپ در پرونده استیضاح، رئیس‌جمهوری سابق را برای تهییج به شورش در محل کنگره سرزنش کرد.

حال آقای گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کارولینا، پیش از انتخابات میان- دوره ای در سال ۲۰۲۲، از حزب خواسته است از آقای ترامپ حمایت کند. آقای گراهام در شبکه فاکس‌نیوز گفت: «می‌دانم کار با ترامپ می‌تواند مشکل باشد، اما او پرنفوذترین شخصیت در حزب جمهوری‌خواه است.» آقای گراهام افزود: «ترامپ مهم‌ترین فرد در حزب جمهوری‌خواه است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت اگر آقای مک‌کانل متوجه این نکته نبوده، «بسیاری چیزها از نظرش دور مانده است.»  

هرچند در مجموع ۵۷ سناتور در دادگاه استیضاح ترامپ به محکومیت او رای دادند، اما این تعداد رای به مراتب کمتر از حد نصاب دو سوم سنا برای محکومیت رئیس‌جمهوری سابق بود. حزب جمهوری‌خواه امیدوار است در انتخابات میان- دوره ای ۲۰۲۲ کنگره، و در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴  کاخ سفید را از دموکرات‌ها پس بگیرد.

آقای گراهام همچنین گفت نگران آن است که اختلافات جاری، تلاش‌های حزب جمهوری‌خواه را برای بازپس گرفتن قدرت تضعیف کند. او گفت: «در حال حاضر همه به جان یکدیگر افتاده‌اند. بیش از هر زمانی نگران (انتخابات میان- دوره ای) ۲۰۲۲ هستم. دلم نمی‌خواهد خودمان را ببلعیم.»

او افزود: «بدون دونالد ترامپ هیچ‌گونه شانسی برای دسترسی به اکثریت نداریم. اگر متوجه این نکته نیستید، یعنی چشمتان را (به روی حقایق)  بسته‌اید.» 

© The Independent

بیشتر از جهان