دادگستری آمریکا برای توقیف دو میلیون بشکه نفت ایران به دادگاه رفت

در صورت پیروزی آمریکا در این دادگاه، منابع حاصل از نفت توقیف شده برای کمک به قربانیان تروریسم هزینه خواهد شد

تصویر آرشیوی از دو نفتکش در حال انتقال نفت کشتی به کشتی با پرچم ایران و پاناما که گارد ساحلی اندونزی آنها را توقیف کرد.-HANDOUT / Indonesia Coast Guard / AFP

دادگستری آمریکا برای توقیف دو میلیون بشکه نفت که می‌گوید از ایران آمده، به دادگاه رفت.

به گزارش بلومبرگ، دادگستری آمریکا پرونده‌ای را در دادگاه تشکیل داده که هدف آن توقیف محموله نفتکش یونانی «آشیل» است. آمریکا می‌‌گوید سپاه پاسداران و نیروی قدس به طور مخفیانه این محموله نفتی را صادر کرده‌اند.

آمریکا، سپاه و نیروی قدس را یک سازمان تروریستی می‌داند و بر این باور است که سپاه از پول نفت برای خرید سلاح، توسعه سلاح کشتار جمعی و سرکوب و نقض حقوق بشر استفاده می‌کند.

در بیانیه دادگستری آمریکا آمده است: «آنها تلاش کردند مبدا این محموله نفتی را از طریق انتقال کشتی‌ به کشتی، ارایه اطلاعات اشتباه و دیگر اقدامات مخفی کنند و به مالکان این نفتکش نیز مدارک جعلی ارایه کردند.»

البته دادگستری آمریکا باید برای اثبات ادعای خود درباره این محموله مدارک خود را به دادگاه ارایه کند. در صورت پیروزی آمریکا در این دادگاه، منابع حاصل از نفت توقیف شده برای کمک به قربانیان تروریسم هزینه خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی مالکان نفتکش یونانی به مقامات آمریکایی اطلاع دادند که احتمالا بدون آنکه بدانند نفت ایران را بار زده‌اند، در حالی که گمان می‌کردند این محموله متعلق به عراق است.

اطلاعات ردیابی نفتکش‌ها حاکی از آن است که این نفتکش هم‌اکنون به سواحل جنوبی آمریکا نزدیک می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که باوجود تحریم نفتی ایران، صادرات نفت از ایران در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. استفاده از مدارک جعلی، خاموش کردن سیستم ردیاب نفتکش‌ها و استفاده از پرچم کشورهای دیگر از جمله روش‌هایی است که در دور زدن تحریم‌ها برای فروش نفت به کار گرفته می‌شود.

آمریکا در حالی به دنبال توقیف دو میلیون بشکه نفت ایران است که سپاه ماه گذشته یک نفتکش کره جنوبی را در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد. تهران از سئول می‌خواهد که اموال بلوکه شده است را که بخشی از آنها مربوط به پول نفت است را آزاد کند. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی در همین زمینه درحال مذاکره با آمریکا است.

اندونزی نیز اخیرا دو نفتکش را که با پرچم ایران و پاناما در حال انتقال کشتی‌به کشتی نفت بودند، توقیف کرده است.

بیشتر از جهان