حمله مک‌کانل به نماینده جنجالی تازه انتخاب شده

خانم گرین از جمله گفته‌است که آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا کار یهودیان بوده

مارجوری تیلور گرین با ماسکی که رویش نوشته شده: «سرقت [نتایج انتخابات] را متوقف کنید» - SAUL LOEB / AFP

مارجوری تیلور گرین، نماینده تازه‌وارد کنگره آمریکا که با پشتیبانی از نظریه‌های توطئه «کیوانان» جنجال به پا کرده، روز دوشنبه خود را با انتقاد تند رهبری حزب جمهوری‌خواه رودررو یافت.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا خانم گرین را به خاطر ترویج نظریات توطئه بی‌اساس و خطرناک در باره ساختار سیاسی آمریکا به باد انتقاد گرفت.

خانم گرین از جمله گفته‌است که آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا کار یهودیان بود، و تیراندازی و کشتار در مدارس آمریکا، نمایشی بوده است.

آقا مک‌کانل در بیانیه کوتاهی بدون نام بردن از خانم گرین گفت: «دروغ‌های جنون‌آمیز و نظریه‌های توطئه برای حزب جمهوری‌خواه و کشور ما به مثابه سرطان است. کسی که می‌گوید روز یازده سپتامبر هیچ هواپیمایی به ساختمان پنتاگون برخورد نکرد، تیراندازی‌های وحشتناک در مدارس از قبل صحنه‌پردازی شده بود، و این که [بیل و هیلاری] کلینتون باعث سقوط هواپیمای جان اف کندی جونیور شدند، در دنیای واقعی زندگی نمی‌کنند.»

او اضافه کرد: «این حرف‌های هیچ ربطی به گرفتاری کنونی خانواده‌های آمریکایی یا بحث‌های مستدلی که بتواند کشور ما را نیرومندتر کند ندارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتقادات آقای مک‌کانل در حالی مطرح می‌شود که دموکرات‌های مجلس نمایندگان خواهان توبیخ خانم گرین یا حتا اخراج او شده‌اند.

خانم گرین در توییتر به آقای مک‌کانل پاسخ داد: «سرطان واقعی حزب جمهوری‌خواه، آن جمهوری‌خواهان ضعیفی‌اند که باخت [در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا] را محترمانه قبول کردند. برای همین است که کشورمان دارد از دست می‌رود.

شبکه سی‌ان‌ان با بررسی صفحه فیس‌بوک خانم تیلور گزارش داد که او در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، و پیش از انتخاب به نمایندگی کنگره، بارها از «اعدام» سیاستمداران دموکرات و از جمله نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگاه آمریکا، پشتیبانی کرده بود.

بیشتر از جهان