هدیه بایدن به مهاجران آمریکا

سیاست‌های مهاجرتی ایالات متحده تغییر می‌کند

جو بایدن قصد دارد شرایط اخذ تابعیت برای مهاجران حاضر در ایالات متحده را تسهیل کند - Guillermo Arias / AFP

مقامات آمریکایی اعلام کردند که رئیس‌جمهور جو بایدن قصد دارد تا امکان اخذ تابعیت ایالات متحده را برای ۹ میلیون مهاجر واجد شرایط تسهیل کند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، بایدن قصد دارد با تغییر دستورالعمل‌های اجرایی صادر شده توسط دونالد ترامپ، برخی از سیاست‌های مهاجرتی پیشین را تغییر دهد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بایدن اخیراً فرمان پیشین دونالد ترامپ را که باعث محدودیت ورود شهروندان برخی از کشورهای مسلمان به این کشور می‌شد، لغو کرد. به گفته برخی از نزدیکان رئیس‌جمهوری، او مصر است تا تغییراتی در سیاست‌های مهاجرتی ایالات متحده اعمال کند.

جو بایدن بلافاصله پس از به دست گرفتن قدرت پس از مراسم تحلیف، علاوه بر لغو ممنوعیت سفر، از امضای ۱۷ دستور دیگر از جمله در زمینه بازگشت به سازمان بهداشت جهانی، توافق‌نامه آب‌وهوای پاریس و توقف کار بر روی دیوار جدایی از مکزیک خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن گفت که مهاجران به توانمندسازی خانوادهها ، جوامع ، مشاغل ، نیروی کار و اقتصاد ایالات متحده کمک کردهاند و خلاقیت، انرژی و نبوغ را در ایالات متحده افزایش داده‌اند.

وی افزود سیاست دولت وی حفاظت از امنیت ملی و مرزها، رسیدگی به چالش‌های بشردوستانه در مرزهای جنوبی و تأمین سلامت و ایمنی عمومی است. او تأکید کرد که دولت وی سیاست‌ها و شیوه‌های قوانین مهاجرت را تغییر داده و آنها را با این ارزش‌ها هماهنگ می‌کند.

جو بایدن در دوران تبلیغات انتخاباتی نیز برنامه‌های بلندپروازانه‌ مهاجرتی را مطرح کرده بود که شامل تصویب قانون جامع مهاجرتی جدید و حفظ برنامه‌های کمک به مهاجران ساکن در ایالات متحده است.

هر چند گفته می‌شود که لغو فرمان‌های اجرایی لزوما به تغییر منجر نمی‌شود و گاهی اجرای شرایط جدید زمان‌بر است، اما به نظر می‌رسد درباره محدودیت سفر مسلمانان شرایط ساده‌تر باشد. چون جو بایدن به وزارت امور خارجه دستور داده که روند صدور ویزا برای اتباع کشورهایی که با فرمان ترامپ تحت تاثیر قرار گرفته بودند را آغاز کند.

بیشتر از جهان