معرفی دو وکیل جدید برای دفاع از ترامپ در جلسه استیضاح سنا

دیوید شون و بروس کستر، هر دو اعلام کرده‌اند که برعهده گرفتن این کار را مایه «افتخار» خود می‌دانند

شنبه به‌طور ناگهانی اعلام شد دو نفر از وکلای برجسته‌ای که برای دفاع از ترامپ در دادگاه استیضاحش انتخاب شده بودند، کناره گرفته‌اند- Leah Millis/ REUTERS 

درحالی‌که کمتر از ۱۰ روز به آغاز دومین دادگاه استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا باقی است، ، رییس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا حدود ۲۴ساعت پس از اعلام کناره‌گیری وکلای قبلی خود، دو وکیل جدید را به تیم دفاعی خود افزود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از این دو نفر، وکیلی مدافعی است به نام دیوید شون که عموما در برنامه‌های مختلف تلویزیونی به‌عنوان تحلیلگر حقوقی حضور دارد؛ دیگری بروس کَستر، یک دادستان پیشین در ایالت پنسیلوانیا است که به‌دلیل متهم نکردن بیل کازبی، کمدین مشهور، در یک پرونده آزار جنسی، مورد انتقادهایی قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هر دو وکیل روز یکشنبه ۱۲ بهمن، با انتشار بیانیه‌هایی از طریق دفتر ترامپ، اعلام کردند که برعهده گرفتن این کار را مایه «افتخار» خود می‌دانند. 

کستر که از سال۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ دادستان شهرستان مونتگومری در ایالت پنسیلوانیا بوده است، می‌گوید: «به‌‌شکلی که پیش از این در تاریخ کشورمان سابقه نداشته، قدرت قانون اساسی ما در شرف آزمایش است. آن محکم و مقاوم است. سندی که برای اعصار طولانی تنظیم شده است و همیشه و بازهم بر حزب‌گرایی پیروز خواهد شد.»

روز شنبه به‌طور ناگهانی اعلام شد دو نفر از وکلای برجسته‌ای که برای دفاع از ترامپ در دادگاه استیضاحش انتخاب شده بودند، از آن پرونده کناره گرفته‌اند. 

شبکه خبری سی.ان.ان، به‌نقل از فردی نزدیک به وکلای مستعفی اعلام کرد که رییس جمهوری سابق از وکلا خواسته بود تا روی ادعاهای او درباره تقلب‌ گسترده در انتخابات و دزدیدن آن تمرکز کنند. این درحالی بود که تیم حقوقی قصد داشت بر قانونی بودن محکومیت یک رییس جمهوری پس از پایان دوره‌اش متمرکز شود.

بیشتر از جهان