بازداشت موقت ساشا سبحانی در اسپانیا

اسپانیا درخواست جمهوری اسلامی برای استرداد ساشا سبحانی را در هفته‌های آینده بررسی می‌کند.

تصویر آلبوم موسیقی ساشا سبحانی که در صفحه اینستاگرام او به اشتراک گذاشته شده است

ساشا سبحانی، فرزند سفیر سابق ایران در ونزوئلا، از سوی پلیس اسپانیا برای مدت کوتاهی در مادرید بازداشت و آزاد شده است. گفته می‌شود که ایران او را به «قاچاق انسان» متهم کرده و خواستار استرداد اوست.

روزنامه اسپانیایی الموندو ضمن اعلام این خبر، سبحانی را «فرزند یکی از مقامات ارشد دولت ایران» معرفی کرد و نوشت که در سال‌های اخیر زندگی او در اسپانیا و سایر کشورها در مهمانی‌ها و عمارت‌ها، همراه با خودروهای لوکس و موسیقی سپری شده است.

سبحانی در فضای مجازی فارسی زبان به عنوان یکی از نخستین «آقازاده‌ها» شناخته می‌شود که سبک زندگی لوکس خود را به نمایش گذاشت و جنجال‌برانگیز شد.

به نوشته الموندو، سبحانی به حکم دادگاهی در ایران به صورت موقت بازداشت شده و به جرایمی از جمله پولشویی، کسب مال به صورت غیرقانونی، کنترل وبسایت‌های شرط‌‌بندی و اغفال جوانان و انتقال آنها به ترکیه متهم است. رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که بررسی استرداد او در هفته‌های آینده صورت خواهد گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سبحانی اتهام «آدم‌ربایی» را رد کرده و گفته است که در صورت استرداد به ایران، «آنقدر شکنجه می‌شود که آرزوی مرگ کند.» او همچنین در گفتگو با روزنامه الموندو تاکید کرده که به دلیل انتقاد از رژیم ایران در شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی که دارد، در معرض این اتهامات قرار گرفته است.

سبحانی در شبکه‌های اجتماعی خود را «هنرمند» معرفی کرده است. او در اینستاگرام ۲.۵ میلیون دنبال‌کننده دارد و عکس و فیلم‌هایی از خود را در کنار خودروهای لوکس، هواپیمای خصوصی و تعداد زیادی زن به نمایش می‌گذارد.