افزایش چشمگیر ارزش بیت‌کوین به دنبال اعلام حمایت ایلان ماسک

بهای بیت‌کوین در ماه ژانویه از هر زمان دیگر بالاتر رفت

بهای بیت‌کوین را به بیش از ۳۷ هزار دلار رسیده است- REUTERS/Dado Ruvic

با اعلام حمایت ایلان ماسک از بیت‌کوین، قیمت این رمزارز به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

قیمت بیت‌کوین در روز گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت اما از آن زمان، با اندکی کاهش ثابت مانده است.

بهای بیت‌کوین در ماه ژانویه از هر زمان دیگر بالاتر رفت. قیمت هر سکه در سال جاری به بیش از ۴۰ هزار دلار رسیده است؛ هرچند بعدا دوباره کاهش یافت. آخرین افزایش قیمت، بهای بیت‌کوین را به بیش از ۳۷ هزار دلار رسانده است.

این افزایش قیمت با اعلام حمایت ایلان ماسک از رمزارز نام‌برده رخ داد. او در قسمت «بیو» حساب توییتری خود هشتگ #بیت‌کوین و حرف «بی» انگلیسی را اضافه کرد.

به نظر می‌رسد که این رمزارز از افزایش طرفداران سایر ابزارهای مالی پس از ماجرای شرکت گیم‌استاپ، که در آن در رشته توییتی از طرف ردیت از کاربران خواسته شد برای سرمایه‌گذاری در شرکت تولیدکننده‌ بازی‌های کامپیوتری سهام بخرند، نیز بهره می‌برد. از آن زمان، تقریبا تمام رمزارز‌ها با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده‌اند. رمزارز دوج‌کوین، که تا حدودی به‌عنوان یک شوخی به وجود آمد و میان دارندگان سهام میم‌ها یا «میم‌استاک» طرفداران زیادی دارد، در هفته گذشته ۳۷۰ درصد رشد کرده است.

آقای ماسک، با ۴۳.۸ میلیون دنبال‌کننده در توییتر، سابقه‌ اظهار‌نظرهایی تحریک‌کننده در این سایت را دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سهام شرکت گیم‌استاپ، که در قلب جریان فروش سهام قرار دارد، پس از توییت کلمه «گیم‌استانک» توسط ایلان ماسک در توییتر، همراه با لینک بحث و گفت‌وگوی سرمایه‌گذاران گروه وال استریت بتس در ردیت، روز سه‌شنبه ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد. طرفدارانش در این صفحه او را «بابا ماسک» می‌خوانند.

«استانک» در اصطلاح به معنی سهامی است که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ماه دسامبر، ماسک در یک مبادله‌ توییتری با یکی از طرفداران پر‌و‌پا‌قرص ارز دیجیتال، در مورد امکان تبدیل «تراکنش‌های بزرگ» در ترازنامه شرکت تسلا به بیت‌کوین سؤال کرد. کریستوفر بنیکسن، مدیر دارایی‌های دیجیتال شرکت کوین‌شرز، روز جمعه گفت: «این یک معامله بسیار بزرگ خواهد بود.»

معامله‌کنندگان همچنین با اشاره به اظهارات مثبت ری دالیو، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری، در مورد بیت‌کوین، حمایت خود را از او اعلام کردند.

مؤسس بریج‌واتر آسوشیتد روز پنج‌شنبه رمزارز را «اختراعی فوق‌العاده» خواند و افزود که آن را «یک دارایی جایگزین طلا» به حساب می‌آورند.

رمزارزهای کوچکتر از جمله اترئوم و ارز دیجیتال ریپل (ایکس‌آر‌پی) که همزمان با بیت‌کوین حرکت می‌کنند نیز به ترتیب پنج و هشت درصد جهش داشته‌اند.

گزارش‌های بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از اقتصاد