موافقت آسترازنکا با انتشار قرارداد تحویل واکسن کرونا به اتحادیه اروپا

دو شرکت آسترازنکا و فایزر نتوانسته‌اند به تعهدات خود برای تحویل واکسن به این اتحادیه پایبند باشند

JUSTIN TALLIS / AFP

به دنبال هشدار روز پنجشنبه اتحادیه اروپا به شرکت‌های داروسازی جهت ضمانت تحویل به موقع واکسن کووید-۱۹ به بازار، شرکت آسترازنکا پذیرفت قرارداد خود را با این بلوک اروپایی در مورد شرایط تحویل واکسن منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا پیشتر به شرکت‌های سازنده واکسن کرونا هشدار داد که از تمامی ابزارهای قانونی و حقوقی خود، حتی توقف صادرات، به منظور تحویل واکسن در موعد توافق شده استفاده خواهد کرد.

اتحادیه اروپا که اعضای آن در زمینه توزیع واکسن به عموم از اسرائیل، بریتانیا و آمریکا عقب افتاده‌اند، در تلاش است شرکت‌های داروسازی که واکسن‌های آنها برای استفاده تایید شده را برای تحویل به موقع تحت فشار بگذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو شرکت آسترازنکا و فایزر نتوانسته‌اند به تعهدات خود برای تحویل واکسن به این اتحادیه پایبند باشند، و به دنبال آن واکسیناسیون در برخی کشورهای اتحادیه، مانند آلمان، فرانسه و اسپانیا، یا تعلیق شده یا به تعویق افتاده است.

شرکت بریتانیاییی-سوئدی آسترازنکا هفته گذشته به اتحادیه اروپا اطلاع داد به دلیل بروز مشکل در تولید، قادر نیست بخشی از واکسن‌های کرونا را در زمان مقرر تحویل دهد و مقدار آن بسیار کمتر از مقدار توافق شده خواهد داد.

رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در نشست مجازی مجمع اقتصاد جهانی گفت این اتحادیه برای توسعه و ساخت واکسن کرونا میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده و شرکت‌های سازنده باید به تعهدات خود برای تحویل آن عمل کنند.

در میانه این اختلاف‌ها، تاسیسات مرکزی آسترازنکا که در بریتانیا واقع است روز گذشته به دلیل ارسال یک بسته مشکوک به طور موقت تعطیل شد تا ماموران امنیتی محتوای بسته را بررسی و از امنیت در آن مجموعه اطمینان یابند.

به گزارش رویترز، پلیس بریتانیا روز پنجشنبه موفق شد فردی را که بسته را ارسال کرده بود شناسایی و بازداشت کند.

بیشتر از جهان